برخی داوطلبان گرایش‌های رشته مهندسی کامپیوتر نسبت به شرایط‌شان در آزمون کارشناسی ارشد امسال اعتراض داشتند که رئیس سازمان سنجش گفت: پس از بررسی‌ها، به گونه‌ای تصمیم‌گیری می‌کنیم که به نفع داوطلبان باشد.

به گزارش مرور نیوز، برخی داوطلبان گرایش‌های معماری، نرم‌افزار و شبکه و رایانه رشته مهندسی کامپیوتر نسبت به شرایط‌شان در آزمون کارشناسی ارشد امسال اعتراض داشته‌اند.

این داوطلبان معتقدند عدالت بین گرایش رشته هوش مصنوعی و سایر گرایش‌ها صورت نگرفته و عدم اطلاع‌رسانی قبلی در مورد دفترچه تخصصی بوده است.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با یک دفترچه‌ای شدن آزمون کارشناسی‌ارشد رشته مهندسی کامپیوتر و عدم اطلاع رسانی قبلی به داوطلبان گفت: امسال هم مانند قبل دو دفترچه بوده است که محتوای دفترچه دوم در دفترچه اول آمده است ولی فقط سوالات تخصصی گرایش هوش مصنوعی به شکل دفترچه‌ای جداگانه در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

به گزارش فارس، داوطلبان به این مساله اعتراض داشته‌اند که در برخی حوزه‌های آزمون، مراقبان به داوطلبان گفته‌اند که دو دفترچه دارند و این مساله سبب سردرگمی داوطلبان شده است.

خدایی اظهار داشت: در دفترچه پنج سرفصل بود و 195 دقیقه زمان برای پاسخگویی به سوالات در نظر گرفته شد، داوطلبان قطعا با سرفصل‌های دروس خود آشنا هستند و این توجیه قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: البته تنها نکته مورد بحث، زمان بیشتری است، که در اختیار داوطلبان گرایش هوش مصنوعی قرار داده شده که ما این مساله را بیشتر بررسی می‌کنیم ولی به دلیل اینکه رقابت بین افراد این گرایش و سایر گرایش‌ها رخ نمی‌دهد تغییری در نتیجه آزمون ایجاد نمی‌کند.

رئیس سازمان سنجش گفت: از دید سازمان سنجش در آزمون از لحاظ سیستمی مشکلی وجود ندارد ولی پس از مطالعه پاسخنامه‌ها بررسی‌های بیشتر صورت می‌گیرد که بدانیم چند نفر به شکل مشترک و چند نفر صرفا در گرایش هوش‌مصنوعی آزمون داده‌اند، بعد از بررسی نتایج و شواهد مدعای تاثیرگذاری این تفاوت زمانی بر نتیجه آزمون و اینکه آیا به اصل رقابت صدمه‌ای وارد خواهد شد یا خیر تصمیم نهایی خود را به گونه‌ای خواهیم گرفت که به نفع داوطلبان باشد.