عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است دغدغه تبدیل سازمان جوانان به معاونت یا سازمان جوانان به این دلیل است که تجربه نشان داده ورزش بر حوزه جوانان سایه انداخته است.

به گزارش مرور نیوز، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر احیای سازمان ملی جوانان ، توضیح داد: تغییر ساختار راه به جایی نخواهد برد چراکه در زمان استقلال "سازمان ملی جوانان" که هنوز با "سازمان تربیت‌بدنی" ادغام نشده بود، جوانان باز هم با مشکلات بسیاری رو به رو بودند؛ هرچند برخی معتقدند مستقل شدن دوباره آن علاوه بر تزریق بودجه بیشتر و مشخص، توجه مستقیم دولت و مسئولان را به این مهم به دنبال دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه بخش جوانان در "وزارت ورزش و جوانان" بسیار ناچیز است و فعالیت این بخش عمدتا به حوزه مشاوره محدود می‌شود، درحالی که جوانان به دریافت وام مناسب ازدواج، آموزش مهارت‌های لازم شغلی و زندگی و دیگر تسهیلات نیاز دارند.

به گفته وی با وجود آنکه تبدیل بخش جوانان به "سازمان" یا "معاونت"، موافقان و مخالفانی دارد اما این مهم در هر حال نیازمند تزریق بودجه و تمرکز مشخص بر مسائل زیرمجموعه آن است.

ورزش بر حوزه جوانان سایه انداخته است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: دغدغه تبدیل سازمان جوانان به معاونت یا سازمان جوانان به این دلیل است که تجربه نشان داده ورزش بر حوزه جوانان سایه انداخته است.

سیاوشی شاه‌عنایتی معتقد است مجلس باید در سال‌های گذشته وزارت ورزش را دراین خصوص که چقدر از بودجه بخش جوانان را صرف آن کرده مورد سوال قرار داده و و بر این مهم نظارت می‌کرد.

رئیس کمیته زنان، خانواده، تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تشکیل خانه جوانان یکی از موضوعاتی است که تمامی جناح‌ها بر ایجاد و تقویت آن‌ها تاکید دارند، افزود: متاسفانه این خانه‌ها به دلیل بودجه کم، آنطور که باید رشد نکرده و نتوانسته به جوانان امکانات ارائه دهند.

به گزارش مرور نیوز، رئیس جمهور طی دستوری به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، از وی خواست اقدامات لازم برای احیاء مجدد سازمان ملی جوانان کشور صورت پذیرد.