استاندار خراسان شمالی گفت: ظرفیت تخت های بیمارستانی استان به ازای هر یک هزار نفر به 1.6 تخت رسیده است که از 1.4 کشوری بالاتر هستیم.

به گزارش مرور نیوز ، محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح بزرگترین پروژه های بهداشتی درمانی خراسان شمالی گفت : اگر سلامت را برخورداری از زندگی سالم همراه با کیفیت عمر قابل قبول، حق مردم و حقوق شهروندی تلقی کنیم باید به دولت تدبیر و امید دست مریزاد گفت چرا که تلاش بسیاری شده تا آرامش و سلامتی را به خانواده ها برگرداند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر افزایش تخت های بیمارستانی در تمامی شهرستان های استان داشته ایم و توفیق پوشش همگانی خدمات بهداشتی و درمانی در شهر و روستا را شاهد بوده ایم .

وی افزود : ظرفیت تخت های بیمارستانی استان به ازای هر یک هزار نفر به یک و شش دهم تخت رسیده است که از یک و چهار دهم کشوری بالاتر هستیم.

وی افزود : مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی جدید به مراکز قبلی اضافه شده است و حذف کامل زیر میزی را در استان شاهد هستیم و اعتراض و شکایتی در این خصوص نداشته ایم، تغییر ساختمانی، هتلینگ بیمارستان ها و رشد ناوگان اورژانس ها نیز جزو افتخارات این دانشگاه است.

به گفته وی 135 درصد فضای فیزیکی حوزه سلامت رشد داشته است، افزایش تخت های ICU و CCU و احداث مرکز تشخیص و درمان سرطان از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است و انتظار می رود با توجه وزیر بهداشت و حمایت های این دولت، برای ایجاد و تقویت حوزه سلامت تلاش کنیم.

به گفته «صالحی»در سال 95 توفیقات بسیاری در استان شاهد بودیم؛ بیست درصد اعتبارات راه های کشور به خراسان شمالی اختصاص یافت، از پانصد میلیارد تومان بودجه وزارت راه، صد میلیارد تومان به استان تخصیص یافت و این امر سبب ایجاد امنیت روانی در راه ها، کاهش تصادفات و افزایش سلامت جامعه می شود و به زیر ساخت های حوزه سلامت کمک می کند و شاهد امیدواری و نشاط بیشتری خواهیم بود.

وی با اشاره به این که انشاالله با افتتاح این دو بیمارستان جدید در این استان شاهد ارتقای ارایه خدمات به مردم باشیم، افزود : اگر بهداشت را علم و هنر پیشگیری بشناسیم قطعا انتظار داریم توجه و حمایت دولت از این حوزه استمرار یابد و خدماتی که در خراسان شمالی اتفاق افتاده است ادامه یابد