وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر 590 بیمارستان کشور خدمات خود را به صورت الکترونیک ارائه می دهند.

به گزارش مرور نیوز، سید حسن هاشمی شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی از امضای الکترونیک در محل سازمان نظام پزشکی مطمئن، افزود: باید در جهت ارتقای خدمات سلامت و احترام به ارائه دهندگان آن و مطالبه حقوق شهروندان ایرانی اقدام کنیم.
وی اظهار داشت: یکی از افتخارات وزارت بهداشت این است که در منطقه حرف هایی در مورد سلامت الکترونیک و بکارگیری فناوری اطلاعات در این عرصه برای گفتن دارد.
هاشمی ادامه داد: در دو سال اخیر به طور متوالی وزارتخانه برتر در حوزه فناوری اطلاعات بوده ایم به طوری که ابتدا تنها 78 مورد از بیمارستان های ما دارای خدمات الکترونیک بوده و بستر اطلاعاتی آنها محدود بود و تنها 37 هزار پرونده سلامت الکترونیک در کشور داشتیم.
وی اضافه کرد: در مجموع سه میلیون خدمت به مردم ارائه شد اما اکنون در سراسر کشور مشابه کارنامه ای که در طرح تحول سلامت داریم، 590 بیمارستان یعنی صد در صد بیمارستان ها مرتبط با خدمات الکترونیک هستند و 40 هزار واحد به مرکز تبادل اطلاعات سلامت متصل شدند و 48 میلیون خدمت سلامت هم تجمیع شد که کار بزرگی در این عرصه است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه راه زیادی در پیش رو داریم تصریح کرد: باید نظام خدمات سرپایی و بستری را به سمت نظام یکپارچه الکترونیک سلامت هدایت کنیم که این امر همکاری سازمان نظام پزشکی و سایر ارگان ها و بخش اقتصادی دولت را می طلبد.
هاشمی اضافه کرد: انجام این مهم بخشی از حلقه ای است که ما را به سمت دارا بودن زنجیره خدمات الکترونیک هدایت کرده و فرآیند کار را در اعتبار بخشی به اسناد پزشکی سرعت می بخشد و اصولا الکترونیکی شدن خدمات برای شفافیت و پیشگیری ازخطای انسانی است.
وی ضمن تشکر از کار تیمی حوزه فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت در جهت اجرای پروژه امضای الکترونیک مطمئن افزود: امیدوارم در آینده همکاری موثرتری را در عرصه نسخه الکترونیک و سایر نقش آفرینی های فناوری اطلاعات در عرصه سلامت شاهد باشیم و حرکت های عظیمی در این راستا انجام شود.
در پایان این مراسم کارت هوشمند و امضای الکترونیک وزیر بهداشت صادر و توسط علیرضا زالی ریاست کل سازمان نظام پزشکی به وی تقدیم شد.