تهران - ایرنا - رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در سال 92 که اختیارات را در دست گرفتیم تمام پرونده‌های ثبت فرآورده های مکمل گم شده بود و تقریبا کار را از صفر شروع و سه هزار فرآورده را ثبت کردیم.

به گزارش مرور نیوز، رسول دیناروند روز سه شنبه در پنجمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی خاطرنشان کرد: در سال 92، اصلا معلوم نبود که چه مکملی ثبت شده و کدام مکمل مجوز گرفته است و تا الان نیز پرونده‌ها را پیدا نکرده ایم.
وی تصریح کرد: برخلاف انتظار ما با ثبت مکمل ها مشخص شد که 60درصد این فرآورده ها، تولید داخل و 40 درصد وارداتی هستند که البته این نسبت از نظر ارزش ریالی در بازار، برعکس می شود.
وی با اشاره به رشد مناسب بازار مکمل ها و مدیریت واردات آنها اظهار کرد: مکمل های وارداتی، گران ترند و قیمت مکمل های تولید داخل باید اصلاح شود و کنترل بیشتری روی قیمت مکمل های وارداتی داشته باشیم.
رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: فرآیندهای ثبت مکمل ها کاملا الکترونیک است و فرآیندهای واردات و ترخیص آنها نیز مبتنی بر فناوری اطلاعات، طراحی شده است.
دیناروند یادآور شد: چند سال پیش، اطلاعاتی از میزان واردات مکمل ها در دست نبود و 95 درصد آنها قاچاق بود اما اکنون واردات این مکمل ها سامان یافته است.
پنجمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی و اولین سمپوزیوم ویژه سلامت مکمل های ورزشی امروز (26 اردیبهشت) در هتل المپیک آغاز شد و تا 28 اردیبهشت ماه ادامه دارد.