رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر در دقایق اولیه زلزله در کنار عملیات نجات، امدادرسانی را انجام داد تا جایی که در ساعت ٥ و نیم صبح روز بعد حادثه 500 دستگاه چادر برای اسکان زلزله زدگان برپا بود.

به گزارش مرور نیوز  سید امیر محسن ضیائی در بازدید از روند امدادرسانی در روستاهای زلزله زده خراسان شمالی، در روستای قصر قجر گفت: حدود 19 روستای استان تحت تاثیر زلزله قرار گرفته و 40 تا 50 درصد تخریب شده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های مسئول در امدادرسانی از ساعات ابتدایی وقوع زلزله، مشغول خدمت رسانی به هموطنان بوده اند، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر با سرعت عمل بسیار بالایی از نخستین ساعات زلزله در منطقه حاضر بود و همزمان، علاوه بر نجات زلزله زدگان اقدامات لازم برای اسکان و امدادرسانی به آنها را انجام داد.

دکتر ضیائی با اعلام برپایی یک هزار و 700 دستگاه چادر در مناطق متاثر از زلزله، عنوان کرد: بر این اساس تا کنون 8 هزار زلزله زده اسکان اضطراری یافتند و یک هزار و 350 سبد غذایی، 8 هزار 200 قوطی کنسرو و 5 هزار قرص نان در کنار سایر اقلام امدادی میان هموطنان توزیع شده است.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای بازگشت زندگی مردم به شرایط عادی، تصریح کرد: همین که خانه های روستایی استان تحت پوشش بیمه هستند، کمک بزرگی برای مردم منطقه و مسئولان به منظور بازگرداندن منطقه به شرایط عادی زندگی است.