سرپرست سازمان اورژانس کشوراز آماده‌باش اورژانس کشور در پی هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید و گرد و غبار در برخی استانها و از جمله تهران خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، دکتر پیرحسین کولیوند افزود: به دنبال گزارش هواشناسی، اطلاع رسانی و اعلام آماده باش به نیروهای اورژانس صورت گرفت.

وی با اشاره به گزارش‌های رسیده مبنی بر وزش باد شدید در برخی استان‌ها از جمله تهران و البرز، بررسی‌های صورت گرفته در EOC و مجموعه اورژانس کشور را تشریح کرد و گفت: آمادگی لازم برای ارایه خدمات در خصوص قطعی برق و به وجود آمدن شرایط اضطراری وجود دارد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور به مردم توصیه کرد که در زمان وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک از توقف و فعالیت‌ در فضای باز خودداری کنند. کنترل و بازدید بادشکن در اطراف مزارع نیز صورت گیرد.

وی افزود: لازم است کنترل ایمنی‌های مربوط به مقاومت تاسیسات و خطوط انتقال نیرو انجام و از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره، فرسوده و درختان کهنسال پرهیز شود. از تردد شناورها در سطح دریا برای فعالیت‌های ماهیگیری، صنعتی، گردشگری و مسافرتی خودداری شود.

به گزارش مرور نیوز، سایت هواشناسی کشور اعلام کرد که از بعد از ظهر امروز در برخی نقاط استانهای قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، قم، شمال اصفهان، غرب و جنوب سمنان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود و تا اواسط روز سه‌شنبه (۲ خردادماه) به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس مواج خواهد بود. ارتفاع موج امروز در مناطق شرقی خلیج فارس بین یک و نیم تا دو متر و از روز دوشنبه تا بعداز ظهر سه شنبه در مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس بین دو تا سه متر برآورد می‌شود.