شهردار منطقه 11 تهران گفت: میدان رازی به عنوان سمبل دانش ایرانی- اسلامی پایتخت، با انجام اصلاحاتی متناسب با معماری ایرانی اسلامی و برگرفته از سازه های آبی باغ های ایرانی شکل جدیدی به خود می گیرد.

به گزارش مرور نیوز، نصراله آبادیان افزود: با توجه به فرسودگی سازه های پیرامونی و سازه های آبی اطراف مجسمه ها، عمق و حجم بالای آب در میدان و تخریب لایه های آب بند میدان، عدم تناسب میزان آب و پرتابه های آبی با حوزه اصلی میدان و شرایط نامناسب نورپردازی میدان، بازپیرایی هسته مرکزی میدان رازی از سوی شهرداری منطقه 11 با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: در طرح جدید اصلاح هندسی میدان، تناسب حجم آب و سازه های آبی میدان و فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته آبادیان در این طرح تلاش شده تا نوع سازه های آبی متناسب با معماری ایرانی اسلامی و برگرفته از سازه های آبی باغ های ایرانی باشد.
وی یادآور شد: از سوی دیگر در طرح نورپردازی جدید، شرایط نوری هسته مرکزی و جداره میدان و هم مجسمه های میدان بهبود یافته و جلوه بیشتری پیدا خواهد کرد.
شهردار منطقه 11 گفت: برای اجرای این طرح، تمام سازه های عمرانی و آبی هسته مرکزی میدان به جز مجسمه ها و پایه اصلی به طور کامل جمع آوری خواهد شد و بازپیرایی میدان با ترکیب سازه های آبی، فضای سبز و نورپردازی، معماری جدیدتر و متناسب تر با نام میدان هماهنگ می شوند.