مدیرکل اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: بسیاری از استان‌های محروم ما حامی ایتام ندارند به طوریکه در 20 استان کشور 10 هزار یتیم فاقد حامی و متوسط جذب حامی در هر ماه 10 هزار نفر است.

به گزارش مرور نیوز، ابوالقاسم رستگار در نشست خبری به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، گفت: در زمینه کمک به ایتام، ازدواج،‌اشتغال، مسکن نیازمندان، درمان و امور معیشتی محرومان نیازسنجی و اقدام می‌شود.

وی در حوزه صدقات گفت: سال گذشته 292 میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم، 7 درصد آن از روش‌های نوین الکترونیکی و اینترنتی بوده و تا پایان برنامه ششم باید 80 درصد کمک‌ها از این طریق به دست آیند.

رستگار افزود: سرانه صدقه‌ای که هر نفر می‌دهد 103 ریال است که در ماه 300 تومان و در سال 3700 تومان می‌شود.

مدیرکل اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: روزانه باید 4 میلیارد تومان درآمد کسب شود تا بخشی از نیازهایمان را بتوانیم رفع کنیم و این درآمد باید به 1730 میلیارد تومان برسد در حالی که اعتبارات موجود فقط 25 درصد نیاز را رفع می‌کند و در تلاش هستیم این میزان بیشتر شود.

وی گفت: در سال گذشته 404 میلیارد تومان کمک حامیان به ایتام بوده که در بحث حامی‌یابی 76 درصد افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند منجر به ادامه همکاری آنها شده و 281 هزار کودک یتیم و کودک در طرح محسنین حامی دارند.

رستگار گفت:‌متأسفانه برخی از استان‌های محروم ما مانند سیستان و بلوچستان حامی یتیم وجود ندارد و 10 هزار نفر یتیم داریم در 20 استان کشور فاقد حامی هستند این در حالی است که متوسط جذب حامی در هر ماه 10 هزار نفر است.

مدیرکل اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در رابطه با جشن رمضان گفت:‌اطعام، دادن افطاری به نیازمندان، شوق دیدار ایتام با مسئولان، دعوت از حامیان، فطریه و کفاره، حامی‌یابی مخصوصاً در لیالی قدر و آزادی زندانیان از جمله برنامه‌های این ماه است.

وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی کرده‌ایم در استان‌های کلانشهر جشن رمضان را در 30 شب برگزار کنیم تا حامی جذب شود اما در استان‌های نیمه‌برخوردار 5 تا 7 شب جشن رمضان برپا می‌شود.

رستگار گفت: از حامیان طلایی،‌ نقره‌ای، برنزی و عادی بسته به نوع حمایتی که از ایتام می‌کنند تجلیل می‌شود.

مدیرکل اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: دومین جشن ملی والی مهر در تجلیل از حامیان و خیرین در ماه رمضان برپا می‌شود و در تهران در دو مکان باغ موزه قصر و در برج میلاد جشن رمضان برگزار خواهد شد و پیش‌بینی کرده‌ایم افراد خیر در استان‌های کمتر برخوردار و فاقد حامی به شهرهای برخوردار برای ثبت‌نام بیایند.