ساری - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه باید تکنیکی ایجاد کند که از این طریق نه تنها زیبایی های گذشته صنایع دستی حفظ شود بلکه با تکنیکی که دانشگاه آموزش می دهد زیبایی های حال حاضر را هم به صنایع دستی اضافه کنیم.

به گزارش مرور نیوز، دکتر همایون حاج محمد حسینی روز سه شنبه در آیین افتتاح کارگاه آموزشی صنایع دستی در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر افزود: آنچیزی که در رونق این صنعت مهم است تولید انبوه و فروش این محصولات می باشد و دانشگاه ها باید به گونه ای عمل کنند که آنچیزی که نیاز بازار است به تولید انبوه برسانیم تا در فروش آن موفق باشیم.
وی گفت: ایران سالانه 500 میلیون دلار فرش و صنایع دستی به دیگر کشورها صادر می کند که از این میزان 450 میلیون دلار صادرات فرش و 50 میلیون دلار صادرات صنایع دستی می باشد.
وی بیان کرد: سهم صادرات ایران در صنایع دستی کم است که باید با برگزاری کارگاههای آموزشی و ارتقاء سطح کیفی صنایع دستی صادرات بیشتر این محصول را فراهم کنیم.
وی افزود: اگر بخواهیم درهای کشور را ببندیم و نتوانیم محصولات خود را به فروش برسانیم باید از طریق توریست ها، محصولات صنایع دستی خود را به فروش برسانیم.
وی گفت: در دوره فعلی ما پسماندهای زیادی ایجاد می شود که می توانیم با هزینه های کمتر این پسماندها را به صنایع دستی تبدیل کنیم و به بازار مصرف بفرستیم.
وی افزود: فضای مجازی یک فرصت بسیار مناسبی برای عرضه و فروش صنایع دستی است و امروز بسیاری از شاگردان و تولید کنندگان صنایع دستی یا برای فروش خود نیازی به مغازه ندارند بلکه از طریق اینستاگرام محصولات خود را به فروش می رسانند و این ظرفیت خوب می تواند در رشد و توسعه صنایع دستی نقش آفرین باشد.
کارگاه آموزشی صنایع دستی یک روزه با حضور جمعی از هنرمندان به مناسب روز جهانی صنایع دستی و با ایجاد تبادل نظر در دانشگاه مازندران برگزار شد که در حاشیه این کارگاه هشت غرفه صنایع دستی نیز دائر شده است.