رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، گفت: نقش فیزیوتراپیست‌ها به عنوان ضامن سلامت دو چندان شده است، که این موضوع باید در نظام سلامت هم دیده شود.

به گزارش مرور نیوز، محمدعلی‌ محسنی بندپی‌ در مراسم افتتاحیه اولین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره فیزیوتراپی ایران که با شعار «پلی از تحقیقات به سوی عملکرد بالینی» در هتل المپیک تهران برگزار می شود، اظهار کرد: ارتباط محققان و درمانگران‌ بالینی کشور و بالعکس‌ از موضوعاتی است که با شعار پلی از تحقیقات به سوی عملکرد بالینی همخوانی‌ دارد و امیدواریم در این کنگره به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی افزود: رشته فیزیوتراپی‌ همزمان با رشد سایر رشته‌های علوم‌پزشکی در سطح دنیا موفق بوده است که طی دو دهه گذشته نیز شاهد تحول آموزشی در دنیا بوده‌ایم اما بسیاری از پیشرفت‌ها به واسطه ارتباط فیزیوتراپیست‌ها و نظام سلامت اتفاق نیفتاده است.

محسنی بندپی گفت: شیوع بیماری‌های اسکلتی  - عضلانی، بیماری‌های قلبی - عروقی، سکته‌های مغزی، سبک زندگی، ورود تکنولوژی‌ به زندگی بشر زمینه‌ساز معضلات گوناگونی‌ شده که حرکت زندگی مختل‌ و نقش فیزیوتراپیست‌ها به عنوان ضامن سلامت دو چندان شده است، که این موضوع باید در نظام سلامت هم دیده شود.

وی عنوان کرد: در دو دهه گذشته همکاران بورد فیزیوتراپی و انجمن کارهای گوناگونی را برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی متولیان سلامت در خصوص دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی داشته‌اند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی‌ ایران بیان کرد: نظام سلامت در این مقطع به حضور فیزیوتراپیست‌ها در عرصه‌های گوناگون جامعه نیاز دارد و اقتصادمقاومتی برای نظام سلامت مبتنی بر نگاه پیشگیری است که با تغییر چهره بیماری‌ها باید فیزیوتراپی‌ را حائز اهمیت دانست.

وی تصریح کرد: دغدغه‌ آموزشی فیزیوتراپیست‌ها دکترای حرفه‌ای است که با این منطق با امکانات پژوهش، آموزش و درمان در خروج ارز از کشور و خروج جوانان کشور در اقصی‌ نقاط جهان پیشگیری می‌شود.

محسنی بندپی خطاب به رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که در کنگره حاضر بود، گفت: درخواست ما در دولت تدبیر و امید این است که تدبیر و امیدی نو برای جامعه فیزیوتراپی‌ ایجاد کنند تا نیازهای داخلی کشور را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: نیروی انسانی کارآمد، تجهیزات لازم و فیلد بالینی در تحول سلامت و سایر عرصه‌ها در هر کشور حائز اهمیت است که امید داریم با در نظر گرفتن دکترای حرفه‌ای بتوانیم از ظرفیت‌های کشور بهره‌مند شویم و شاهد ارتقاء نظام سلامت کشور باشیم.