مدرس حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم نسبت به احکام ضعیف هستند، گفت: یکی از مهمترین واجبات دین اسلام فراگیری احکام دینی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام سید باقر اسدی روز پنجشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه ماه مبارک رمضان در بیرجند افزود: نیاز مردم به احکام از نیاز آب و نان اگر بیشتر نباشد کمتر نیست اما متاسفانه به آن نه تنها توجه نمی شود که نسبت به آن بی مهری می شود، این مهم باید برای مردم تفهیم شود که مسائلی که انسان به آن احتیاج دارد، باید بیاموزد.
وی گفت: به فرموده امیرالمومنین(ع) مساله وجوب احکامی که در بیشتر اوقات با آن سر و کار داریم از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی عنوان کرد: مردم باید مسائلی که به آن نیاز دارند و بیشتر ایام به آن رو به رو می شوند بیاموزدند تا در میدان عمل دچار مشکل نشوند اما خواندن رساله باب نیست و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
وی بیان کرد: مردم اگر جایی مساله ای نمی دانند و می خواهند انجام دهند بهتر است ابتدا در ارتباط با آن موضوع بیشتر بدانند.
به گزارش ایرنا اسدی اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) می فرمایند سئوال کردن از احکام شرعی واجب است و حیا در آن نیست.
وی بیان کرد: تقویت روحیه پرسشگری در مردم از اهمیت زیادی برخوردار است که در پرسیدن احکام شرعی حیا نباید باشد.
مدرس حوزه علمیه خراسان جنوبی در ادامه به فضایل ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: آغاز برنامه احکام در ماه رمضان ابتدا باید در ارتباط با روزه و احکام این ماه مبارک باشد.
اسدی ادامه داد: شرایط صحت روزه برای مردم بیان شود و آنچه واجب است تا روزه صحیح باشد برای مردم یادآوری شود، نکاتی که مبتلابه بسیاری از افراد است بیان روزه کسانی که نباید روزه بگیرند، است.
وی در پایان در ارتباط با احکام روزه در حوزه های مختلف نکاتی را بیان کرد و از مبلغان خواست در ایام ماه مبارک رمضان نسبت به بیان تمامی احکام روزه نسبت به مردم اقدام کنند.