عضو شورای فرهنگی عمومی استان یزد گفت: رسیدگی جدی به مشکلات روحی و روانی از مهمترین نیاز خانواده های زندانیان است که باید برای حل آنها به دنبال چاره اساسی بود.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی روز پنجشنبه در همایش بزرگداشت روز پنجم خردادماه ( روز نسیم مهر ) و رسیدگی به خانواده زندانیان افزود: دولت به تنهایی نمی تواند در رسیدگی به نیازهای خانواده زندانیان عمل کند و باید خیران و مردم همکاری نمایند.
وی ادامه داد: مشکلات مالی، درمانی ، فرهنگی و تحصیلی فرزندان خانواده زندانی و رسیدگی به معیشت آنها نیز از جمله مسائلی است که برای حل آنها یک عزم جدی همگانی و مسئولانه طلب می کند.
امام جمعه محمد آباد یزد تصریح کرد: در سال های اخیر توسط اداره کل زندان ها و برخی تشکل ها و مردم برای رسیدگی به امور مختلف خانواده زندانیان کارهای خوبی در استان انجام گرفته ولی قطعا کافی نیست.
مدرسی گفت: همه مردم و مسئولان باید بر حسب وظیفه دینی و انقلابی در این عرصه مهم و موثر پیشگام باشند که رسالتی مهم و تاثیر گذار محسوب می شود.
وی ، اشتغال زندانیان داخل زندان ، کم شدن اطاله دادرسی ، مرخصی‌های موردی و وجود بندهای باز و آزاد را از راهکارهای مهم مسئولان برای حل مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان برشمرد و از خیرین استان درخواست کرد برای حمایت از خانواده‌های زندانیان همت بیشتری داشته باشند.
در این مراسم چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا شد.