رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی گفت: وزیر علوم تحقیقات و فناوری برای رفع مشکلات رفاهی دانشجویان این مرکز آموزشی وعده داده بود که هم اکنون شاهد تحقق این وعده ها هستیم.

به گزارش مرور نیوز فرامرز میرزایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید وزیر علوم از دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی در دوم اردیبهشت ماه سالجاری افزود: در این دیدار دانشجویان به برخی مشکلات دانشگاه مانند وضعیت سالن غذاخوری، کمبود تجهیزات آزمایشگاهی، کتابخانه، فضای نامناسب محوطه دانشگاه اعتراض کردند و از وزیر علوم درخواست رفع این نواقص را داشتند.
وی تصریح کرد: به دستور وزیر پنج میلیارد و 500 میلیون ریال از محل صندوق رفاه به دانشگاه کمک شد که نیمی از این مبلغ اختصاص یافته و برای تعویض ظروف غذاخوری دانشجویان از پلاستیکی به نوع یکبار مصرف گیاهی هزینه شده است.
میرزایی خاطرنشان کرد: از محل اعتبار فوق طرح مکانیزه شدن آشپزخانه دانشگاه در حال اجراست که تا پایان تیرماه به اتمام می رسد.
وی همچنین گفت: وزیر علوم 10 میلیارد ریال نیزبرای محوطه سازی دانشگاه قول مساعد داده بود که با تخصیص اعتبار فوق این طرح اجرا خواهد شد.
رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی در ادامه با اشاره به وعده استاندار در رابطه با اختصاص 10 میلیارد ریال، افزود: تاکنون 2 میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص یافته که با اختصاص کامل اعتبار ساختمان سلف سرویس، استادسرا، کتابخانه وآزمایشگاه تکمیل خواهد شد.

** اخلاق محوری پند و پیام بزرگ انتخابات 29 اردیبهشت
میرزایی در ادامه از دولت تدبیر و امید بعنوان دولتی واقعی و عملگرا که برگزیده و برآمده از مردم است یاد کرد و گفت: مردم با حضور یکپارچه در پای صندوق های رای نشان دادند برای اقتدار جمهوری اسلامی از هیچ فداکاری دریغ نمی کنند.
وی با بیان اینکه دولت هم اکنون وظیفه سنگین تری بردوش دارد، تصریح کرد: دولت دوازدهم به شکرانه داشتن چنین ملت فداکاری، باید با تمام توان در رفع مشکلات مردم تلاش کند.
رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی بیان کرد: اخلاق محوری پیام و پند بزرگ انتخابات 29 اردیبهشت بود و نشان داد که دین به تنهایی نمی تواند ابزار و وسیله مناسب برای ریاست دنیوی باشد.
میرزایی پردیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی را طرحی غرور آمیز و مصداق عینی اقدام و عمل دانست که با حمایت دولت یازدهم با سرعت و کیفیت عالی ساخته شد.
وی تصریح کرد: ساخت سایت اصلی دانشگاه درچهار طبقه با زیربنای پنج هزار و 5٠٠ متر مربع در ١٢ هکتار سال گذشته درشرایط کمبود منابع مالی شدید آغاز وتنها درظرف ١٠ماه احداث شد.
دانشگاه ملی سیدجمال الدین اسدآبادی در سال 1390 تاسیس شد و هم اکنون دارای ١٣٠٠دانشجو در١١رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.
از اسدآباد به دلیل وجود پنج دانشگاه و پنج هزار دانشجو بعنوان شهر علمی در کشور یاد می شود و تبدیل این شهرستان کوچک به قطب علمی غرب کشور در دست پیگیری مسوولان است.
اسدآباد با 100 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.