ویتامین D بر واکنش التهابی بدن تاثیر می گذارد و می تواند دردهایی نظیر آرتروز،پشت درد مزمن و دردهای ماهیانه زنان را تا حدودی درمان کند.

به گزارش مرور نیوز، محققان دانشگاه سائوپائولو برزیل به بررسی تحقیقات مربوط به رابطه بین سطح ویتامین D، خواب و کنترل درد پرداختند و دریافتند میزان ویتامین D همراه با خواب باکیفیت می تواند به کنترل مشکلاتی نظیر آرتروز، دردهای  قاعدگی و پشت درد مزمن کمک کند.

باوجودیکه نقش ویتامین D در متابولیسم استخوان ها به خوبی اثبات شده است، اما مطالعات گسترده ای در مورد نحوه تاثیر ویتامین D بر انواع فرایندهای بیولوژیکی از جمله موارد مرتبط با باروری، عفونت، درد و خواب در حال انجام است.

مطالعات قبلی نشان داده اند که ویتامین D می تواند بر واکنش التهابی بدن تاثیر گذارد. واکنش التهابی موجب تغییر حساسیت بدن به درد می شود. چندین مطالعه بالینی هم گزارش کرده اند که سطح ویتامین D با اختلالات خواب مرتبط است.

یافته های این مطالعه نشان می دهد مکمل ویتامین D همراه با خواب خوب باکیفیت موجب افزایش کارآمدی درمان های  کنترل درد می شود. این شیوه ساده می تواند موجب کاهش هزینه های خدمات درمانی و همچنین بهبود زندگی بیماران شود.

تیم تحقیق با بررسی داده ها دریافت میزان ویتامین D نقش مهمی در رابطه بین درد و خواب دارد و متخصصان باید در انواع  بیماری های همراه با درد نظیر آرتروز، پشت درد مزمن و دردهای دوره ماهیانه زنان این رابطه را در نظر بگیرند.

دکتر مونیکا لوی اندرسون، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما معتقدیم مصرف مکمل مناسب ویتامین D همراه با  خواب مناسب می تواند مدیریت درمانی بیماری های همراه با درد را بهینه سازد.»