رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، گفت: پزشکان عمومی باید در خط اول برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، رضا زالی در مراسم افتتاح دفتر انجمن پزشکان عمومی کشور در تهران، اظهارداشت: هیات مدیره انجمن بازوی مشورتی برای سازمان نظام پزشکی بوده است، بطوریکه نظرات فنی و کارشناسی انجمن پزشکان عمومی برای سازمان، قابل اعتنا و اعتبار بوده است.

وی با اعلام اینکه هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی کشور در این دوره گام های بلندی در مسیر حل مشکلات صنفی پزشکان عمومی برداشته است، افزود: حس پاسخگویی و مسئولیت پذیری، از ویژگی های هیات مدیره این دوره بوده است و می توان ادعا نمود که یکی از شفاف ترین ادوار انجمن پزشکان عمومی کشور همین دوره بوده است.

زالی ادامه داد: نگاه مبتنی بر عدالت محوری و اصرار بر پیگیری مطالبات صنفی، از دیگر ویژگی های هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی کشور در این بوده است، بطوریکه هر جایی حریم پزشکان عمومی آسیب می دید، امکان عقب نشینی از رسالت و جایگاه این صنف وجود نداشت.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره از فعالیت انجمن پزشکان عمومی شاهد شکل گیری اصول استراتژیک بوده ایم که باید حفظ و پاسداری شود، گفت: بیشترین تعامل بین سازمان نظام پزشکی و انجمن پزشکان عمومی کشور در این دوره بوده است.

زالی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به شدت از برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در مسیر توسعه نظام سلامت کشور دفاع می کند و معتقد است که طراحی روش های موازی در برنامه پزشک خانواده به صلاح نیست.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تاکید کرد: پزشکان عمومی باید در خط اول برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار داشته باشند.