بیست و هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی فیزیوتراپی 30 مهمان خارجی از کشورهای پیشرفته حضور دارند.

به گزارش مرور نیوز، احمد موذن زاده دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، گفت: این کنگره به همت انجمن علمی فیزیوتراپی ایران و همکاری کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی، سازمان بهزیستی و سازمان نظام پزشکی کشور، دانشگاه های علوم پزشکی ایران و علوم بهزیستی و توانبخشی و سایر دپارتمان های دانشگاهی فیزیوتراپی و فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی افزود: در این کنگره ۳۰ مهمان خارجی از کشورهای پیشرفته در عرصه فیزیوتراپی و کشورهای منطقه و روسای انجمن های پاکستان، هند، عراق و لبنان نیز حضور داشتند.

موذن زاده ادامه داد: یکی از محورهای مهمی که در این کنگره مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفت، موضوع فیزیوتراپی در بیماری های قلبی و ریوی بود که با حضور  دکتر «پت من» رئیس شاخه قلب و ریه کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی که برجسته ترین مقام علمی در این عرصه است، برگزار شد.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم که در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار گرفت کاربرد استفاده از سوزن خشک در فیزیوتراپی بود.

موذن زاده در همین زمینه توضیح داد: این مبحث با حضور دکتر «یانگ دامبرهولد» از امریکا که ایشان نیز مولف کتاب سوزن خشک در درمان نقاط ماشه ای هستند برای اولین بار در این کنگره سخنرانی کردند و جنبه های مختلف علمی و حرفه ای کاربرد سوزن خشک در درمان نقاط ماشه ای را تشریح کرد.

وی افزود: این مورد بسیار حائز اهمیت است چون درمان سوزن خشک از درمان های نوین فیزیوتراپی در کشور است که حدود ۶ سال است مورد توجه انجمن علمی فیزیوتراپی قرار گرفته است.

موذن زاده گفت: درمان سوزن خشک بسیار موثر است و بر روی درمان بیمارانی که دچار گرفتگی عضلات، دردهای عضلانی، گرفتگی های عضلات و مشکلات اسکلتی عضلانی بسیار اثر بخش است و باعث کاهش درد بیماری هایی می شود که منشا عضلانی دارد و سیستم های اسکلتی عضلانی درگیر هستند و نقاط ماشه ای را درگیر می کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم برگزاری این کنگره افق های جدیدی برای آشنایی همکاران با روش های نوین درمان و دانش روز فیزیوتراپی باز کرده و هدف ما این است در افق ۱۴۰۴ در منطقه خاورمیانه در رشته فیزیوتراپی حرف اول را بزنیم و در همین راستا ارتقاء سطح علمی فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی به مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی طبیعتا منجر به ارائه خدمات بهتر و بهینه تر به بیماران و دردمندان می شود که این هدف اصلی انجمن علمی فیزیوتراپی ایران است.