دکتر صمدی، دبیر علمی سومین کنگره پیشرفت‌های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران، روز چهارشنبه، 28 مهر در این کنگره که در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شد، با بیان اینکه در این کنگره ۱۱۱ عنوان سخنرانی در ۱۶ پنل ارائه می‌شود، افزود: علاوه بر آن‌ ۱۲۰ پوستر به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود که به بهترین پوستر جوایزی اهدا خواهد شد.

به گزارش مرورنیوز با برگزاری سومین کنگره سراسری پیشرفت‌های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران، آخرین یافته‌های محققان در این حوزه در قالب سخنرانی‌ها و پوسترهای الکترونیکی ارائه خواهد شد.

صمدی با تاکید بر اینکه پزشکی بازساختی یک تحول و انقلاب در حوزه پزشکی است و می‌تواند طول عمر بشر را افزایش دهد، ادامه داد: بر اساس دستاوردهای محققان پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ سلول درمانی یکی از فاکتورهای درمانی در بیماری‌های کبدی و کلیه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشورها در آینده به میزان دسترسی آن‌ها به بازارهای این رشته و تسخیر بازارهای بین‌المللی متکی است، ادامه داد: با تولید اولین فرآورده در حوزه طب بازساختی در سال ۱۹۹۸ تا کنون بازارهای بین‌المللی از این دستاوردها بهره‌مند شده‌اند و در این راستا در ایران نیز تولیدات زیادی داشته‌ایم؛ ولی بیشتر این تولیدات بر ارائه دانش بوده است و کمتر به تولید صنعتی این دانش‌ها توجه شده است.

دبیر علمی این کنگره با اشاره به روش‌های تولید صنعتی فرآورده‌های طب بازساختی، گفت: یکی از این روش‌های تولید دانش به صورت مشترک با کشور پیشرو بوده است که تنها نتیجه این فعالیت‌ها در کشور تولید مقاله و ثبت اختراع بوده است.

وی، تولید محصول مشترک با سایر کشورها و خرید تکنولوژی را از دیگر راه‌ها نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن‌ باید در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص فعال شویم که در این زمینه فرصت‌ها و تهدیداتی متوجه کشور خواهد شد.

صمدی، فرصت تربیت نیروی انسانی را جبران کمبودهای نیروی انسانی در کشور و تهدید آن‌ را فرار مغزها دانست.