رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست فعالیت شورای چهارم در مرداد ماه یا شهریورماه به پایان می رسد، گفت: این موضوع موجب سردرگمی اعضای شورای شهر شده است.

به گزارش مرور نیوز، مهدی چمران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی هیچ تاکیدی بر تاریخی بودن عمارت ثابت پاسال نداشته است، اظهار کرد: این خانه کپی برداری از کاخ ورسای فرانسه است و کپی برداری دلیلی بر تاریخی بودن بنای تاریخی نیست.

وی افزود: در سالهای دور نیز بنیاد شهید در دوره نخست اقدام به ساخت واحدهایی کرد و در نهایت آن را در اختیار تعدادی از افراد قرار داد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تصمیم مالک این بنا برای ساخت مرکزی فرهنگی، مذهبی و تجاری بیان کرد: مالک این بنا تصمیم گرفته است بنایی را به این شکل بسازد و به همین جهت برای ساخت مسجد آن با شورا مشورتی را داشته است.

چمران ادامه داد: مالک این بنا طی سه بار با حضور در شورای شهر طرحی را برای ساخت مسجد آورده است که بعد از تایید شورا این بنا ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع به حدود یکسال ونیم پیش برمی گردد، گفت: بازنشر چنین اخباری در چنین برهه ای با هدف سیاسی پیگیری می شود.

چمران در ادامه با اشاره به تاکید بازشماری 10درصد از آرای صندوق های رای در شهر تهران درخصوص انتخابات شورای شهر بیان کرد: ما این موضوع را بیان کردیم و هیئت نظارت و فرمانداری نیز با آن موافقت کردند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: آنها قول مردانه دادند و امیدورایم بر سر قول خود بمانند و این کار را انجام دهند

چمران همچنین درخصوص آخرین وضعیت زمان شورای چهارم گفت: در این زمینه نیز سردرگمی وجود دارد چرا که هنوز مشخص نیست آخرین جلسات شورای شهر مرداد ماه یا شهریور ماه است.

وی اظهار امیدواری کرد هرچه زودتر تکیلیف این موضوع روشن شود.