معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران ضمن تاکید بر اینکه سرشماری یک کار ملی بوده و به هیچ گروه و جناحی تعلق ندارد گفت: سرشماری علاوه بر کمک به نظام برای برنامه ریزی های آتی نقش مهمی در بازسازی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی ایفا می کند.

به گزارش مرورنیوز، چاوشی در مراسم افتتاحیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان تهران با بیان اینکه در حقوق اساسی سه قوه داریم که از  هم تفکیک شده اند تا تداخلی در کار یکدیگر نداشته باشند گفت: اما خوشبختانه امروز قوه چهارمی تحت عنوان قوه "هماهنگی و وحدت" شکل گرفته است که می تواند امور بزرگ را سامان دهد.

وی افزود: فرمانداری تهران کار بزرگی در جریان برگزاری انتخابات گذشته انجام داد که نوید خوبی بود.  سرشماری نیز تجربه دیگری است و امیدواریم نمایش همبستگی با شکوه ملی را هم در سرشماری و هم انتخابات آتی شاهد باشیم.

چاوشی با تاکید بر اینکه برنامه‌هایی چون سرشماری که جنبه ملی دارند به هیچ گروه و جناحی تعلق ندارد و باید همه برای اجرای آن دست به دست هم بدهیم، گفت: استقبال مردم از سرشماری علاوه بر اینکه به نظام در برنامه‌ریزی های آتی کمک موثری می کند، نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام و بازسازی سرمایه اجتماعی ایفا می کند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران خطاب به مامورین سرشماری گفت: در برخورد با مردم رعایت کامل ادب و اخلاق را داشته باشید و با متانت و تواضع با مردم برخورد کنید.

امیدعلی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران نیز با بیان اینکه ماموران سرشماری از امروز 28 مهرماه به منازل مردم مراجعه می کنند، گفت: ثبت نام اینترنتی نیز برای سه روز دیگر تمدید شده و تا روز جمعه ادامه دارد و از مردم می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: خوشبختانه مردم به ما اعتماد کرده  و باور کرده اند که سرشماری ارتباطی با هدفمندی یارانه ها ندارد، با صداقت و شفافیت همه امور انجام شدنی است.

پارسا تاکید کرد که سرشماری هیچ بعد سیاسی ندارد و به جناحی وابسته نیست و یک کار ملی است که همه ارکان نظام بر آن تاکید دارند. مردم هم در سرشماری ما را یاری کنند و ماموران سرشماری را فرزندان خود بدانند.