یزد زندگی مسالمت آمیز اقلیتهای زرتشتی در یزد یک شعار نیست و تحقق این مهم زمانی برای دیگران نیز ملموس است که دستگاه قضا با اقدامات خود برای چشاندن طعم عدالت به همه افراد جامعه تلاش کرده است.

به گزارش مرور نیوز، یکی از شعارهای دستگاه قضایی اجرای قانون به صورت مساوی برای همه افراد است که البته گاهی به نظر می رسد این موضوع در حد یک شعار باقی مانده اما وجود برخی پرونده ها در دستگاه قضایی تحقق این شعار را باورپذیر کرده است.

هنوز چند روزی بیشتر از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنچمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یزد نگذشته بود، مأموران نیروی انتظامی با چند تن از شهروندان یزدی اقدام به تخریب دیواری در سطح شهر یزد شدند.

به گزارش مرور نیوز با حضور در جمع مردم با چند تن از شهروندان که در صحنه تخریب دیوار حضور داشتند گفتگو کرده است.

فریبا مژگانی، یکی از مالکین زمین محصور شده توسط دیوار در حال تخریب، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از مردمی ترین نظام های جهان است، اظهار کرد: با پیش آمدن این موضوع برای من که یکی از اقلیت‌های مذهبی در ایران هستم، ثابت شد که انقلاب اسلامی و مدیران منتصب به این نظام به معنای واقعی رهرو ارزش‌های دینی و انسانی هستند.

مژگانی در مورد مشکل پیش آمده خود بیان کرد: خانواده ما چندین سال بود که مورد ظلم و تعدی افراد سودجو قرار گرفته بودند تا جایی که در نهایت در 1394 اقدام به دیوارکشی زمین تحت مالکیت ما و سپس محصور کردن و تصرف عدوانی پلاک 1394 نبش 8 یزد به آدرس: بلوار موسی بن جعفر(ع) کردند.

وی افزود: بعد از اینکه افراد سوجود با جسارت تمام اقدام با محصور کردن زمین ما کردند، متقابلاً ما هم اقدام به شکایت علیه متجاوزان کردیم که به لطف دستگاه قضایی و انتظامی استان یزد با تشکیل پرونده کیفری در شعبه 103 دادگاه کیفری 2 یزد بیش از 7 دادنامه علیه شخص متجاوز از سوی دادگاه صادر شده است.

مژگانی خاطرنشان کرد: پرونده تشکیل شده برای متهمین این پرونده با شماره کلاسه 9409980304601173 توسط 9 نفر از قضات دادگستری استان یزد بررسی شده که در نهایت تمام قضات درگیر در این پرونده با صدور رأی واحد حکم بر صحت مستندات موجود در پرونده از سوی شاکیان دادند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه همان طور که انتظار می رفت دستگاه قضایی و امنیتی استان یزد به درستی رسالت خود را در راستای رسیدگی به این پرونده انجام دادند، گفت: در نهایت در تاریخ 20 اردیبهشت ماه طی صدور حکمی از سوی شعبه نهم دادگاه تجدید نظر استان یزد، متهمین این پرونده به جرم تصرف عدوانی و ممانعت از حق به تحمل یک سال حبس تعزیری از ارتکاب بزه ممانعت کرده و از حق و یک سال حبس از ارتکاب بزه تصرف عدوانی و قلع و قمع دیوار احداثی اعاد وضع به حال سابق و در جهت تکمیل مجازات به دو سال اقامت اجباری در شهر الیگودرز محکوم شده است.

وی صدور حکم دادگستری یزد را نشانه کامل حفظ عدالت اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: در حال حاضر پیرو دستور قطعی قاضی دادگستری یزد و با عنایت نیروی زحمتکش انتظامی دیوار بنا شده توسط متجاوزین تخریب و زمین مورد بحث به مالکین در حال تحویل است.

مژگانی از زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی و دادگستری استان یزد در راستای دستگیری متهم پرونده تشکیل شده تشکر و قدردانی کرد و گفت: نیروی انتظامی استان یزد به ویژه مسئولان کلانتری 12 تمام همت و تلاش خود را در راستای دستگیری متهم مورد بحث به کار گرفتند که از آنها قدردانی می کنیم.