رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی درمانگاه تخصصی دیابت تحت پوشش این نهاد گفت: با ایجاد این درمانگاه، زخم پای افراد دیابتی برای اولین بار در استان با تعرفه دولتی انجام می شود.

به گزارش مرور نیوز، ولی عاقلی روز یکشنبه در نخستین سمینار تخصصی مدیریت زخم پای دیابتی اظهار کرد: ویزیت، درمان زخم دیابتی، کنترل قند خون، پیشگیری از عوارض دیابت و مشاوره تغذیه بخشی از خدمات ارائه شده در این درمانگاه در دو شیفت صبح و عصر به افراد دیابتی است.
وی با اشاره به اینکه این درمانگاه متشکل از اتاق احیا، اتاق تحت نظر برای آقایان و بانوان، مشاوره تغذیه و واحد پیشگیری است، اضافه کرد: در این درمانگاه پنج پزشک متخصص داخلی، عفونی و کارشناس زخم همکاری دارند.
وی در خصوص اهمیت و لزوم راه اندازی درمانگاه زخم و ترمیم بافت بیماران دیابتی اظهار کرد: در گذشته بیماران دیابتی دارای زخم برای درمان خود از آذربایجان غربی به تهران اعزام می شدند که این مشکل شهروندان لزوم افتتاح درمانگاه تخصصی در این بخش را نشان می داد و در همین راستا فاز یک این درمانگاه گامی مهم و تاثیرگذار در راستای درمان بیماران دیابتی استان احداث شد.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: این مرکز در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و محروم جامعه، سعی می کند حمایتهای لازم را برای این قشر از مردم منطقه فراهم کند.
این درمانگاه حوالی میدان امام حسین (ع) ارومیه در 2 طبقه به متراژ 200 مترمربع با هزینه یک میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
طبق اعلام بنیاد بین المللی دیابت، 400 میلیون بیمار دیابتی در جهان وجود دارد و در هر 10 ثانیه، 2 نفر به دیابت مبتلا می شوند.
طبق آمار ارائه شده 10 درصد جمعیت ایران از بیماری دیابت رنج می برند.
متوسط سن مبتلایان به دیابت در ایران 45 تا 55 سال است.