رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: اهمیت دادن بیشتر به نقش علم و فناوری در کشور از جمله مطالبات اصلی دانشگاهیان و هیات های علمی از دولت دوازدهم است.

به گزارش مرور نیوز، محمود فتوحی اظهار داشت: پیشرفت و توسعه یک کشور به میزان زیادی وابسته به اقتدارش در عرصه های علم و فناوری است.
وی گفت: به طور حتم علم و دانش نیز در جاهایی رشد می کند که اهمیت به دانشگاه ها و مراکز علمی وجود داشته باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: اگر چه دولت یازدهم با وجود تمامی مشکلات اعم از اقتصادی و غیره تلاش کرد تا این امر محقق شود اما جامعه دانشگاهیان انتظار دارند تا به نقش علم و فناوری در چهار سال آینده بیشتر پرداخته شود.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از نظر بعد انسانی دارای ذخایر بسیار غنی است و زیربنای لازم برای سطح آموزش عالی در کشور هم در سطح بسیار بالایی است اما آنچه که نیاز مبرم به آن داریم؛ اهمیت بخشی به امر پژوهش است.
فتوحی خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم باید همت بیشتری برای اهمیت دادن به نقش پژوهش و علم و فناوری در کشور داشته باشد و در همین راستا باید بودجه های دانشگاهی علی الخصوص در بخش پژوهش افزایش یابد.
وی تصریح کرد: متاسفانه آنگونه که شایسته است؛ نتوانسته ایم از پتانسیلی که در کشور از ابعاد آموزشی و فناوری داریم به نحو احسن بهره مند شویم.
فتوحی اظهار کرد: معتقدم برای پیشرفت کشور باید علاوه بر افزایش بودجه های پژوهشی دانشگاه ها سعی در تقویت آزمایشگاه های مراکز علمی به ویژه دانشگاه های فنی نیز داشته باشیم.