نخستین جشنواره هنرهای تجسمی در سه شاخه نقاشی، کاریکاتور و تصویرسازی با موضوع اهدای خون نهم مرداد ۹۶ مصادف با روز ملی اهدای خون برگزار می شود.

به گزارش مرورنیوز، مدیر روابط عمومی انتقال خون استان تهران با اشاره به نزدیکی ۲۴ خرداد روز جهانی اهداکنندگان خون، گفت: این جشنواره با عنوان «من هم هستم» که بر گرفته از رنگمایه اصلی پویش‌های این روز در سال جاری است، نهم مرداد همزمان با روز ملی اهدای خون آغاز و ۲۰ مرداد نیز به پایان می‌رسد.

حسین دزفولی افزود: هنرمندان می توانند آثار خود را در سه شاخه نقاشی، کاریکاتور و تصویرسازی تا ۲۰ تیر سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دزفولی، محورهای جشنواره را «اهدای خون، اهدای زندگی»، «اهدای خون مستمر و اهمیت آن در تامین خون سالم»، «اهدای خون در شرایط اورژانس و بحران‌ها»، «مشارکت اجتماعی بانوان و اهدای خون»، «ورزش، خودمراقبتی و اهدای خون» و « جوان آگاه و اهدای خون مسئولانه» برشمرد و خاطرنشان کرد: به آثار برگزیده از سوی هیات داوران تندیس و جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد،همچنین تمام هنرمندان راه‌یافته به جشنواره گواهی شرکت و کتابچه آثار برگزیده را دریافت می‌کنند.

وی از خانه هنرمندان ایران، اداره کل سلامت شهرداری تهران و هلال احمر استان تهران به عنوان همکاران جشنواره یاد کرد و افزود: علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به ویژه در خصوص تکنیک و نحوه ارسال آثار به کانال تلگرامی @tbtc_festival  یا وب سایت اداره کل انتقال خون استان تهران به آدرس www.tbtc.ir  مراجعه کنند.