شهردار حرم در مورد مراسم ارتحال امام خبر داد : امسال 250 هزار پذیرش داشته ایم و زائران می توانند با استفاده از پرچم های رنگی راه خود را پیدا کنند و دیگر گمشده ای نداشته باشیم.

به گزارش مرور نیوز، اکبر توکلی در جریان بازدید از ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، گفت: اقدامات لازم برای برگزاری مراسم صورت گرفته و آماده برگزاری مراسم هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال برگزاری مراسم همزمان با ماه مبارک رمضان است، گفت: برنامه از ساعت 18 آغاز و با نماز مغرب و عشاء به اتمام می‌رسد. 

شهردار حرم با اشاره به اینکه حدود 120 هزار متر مربع سقف (سایبان) زده‌ایم،‌ گفت: همچنین فضای سایه‌ای حرم حضرت امام(ره) هم موجود است و مشکلی در مراسم نخواهیم داشت.

به گفته توکلی، 22 منطقه شهرداری تهران برای برگزاری مراسم حضور دارند.

شهردار حرم مطهر با بیان اینکه امسال 250 هزار پذیرش داریم، گفت: به دلیل همزمانی مراسم با ماه مبارک رمضان، امسال از استان‌های دور زائر نداریم و تمام زائران از استان‌های همجوار هستند.

وی با بیان اینکه در 4 ضلع حرم، 32 پرچم با رنگ‌های مختلف نصب کرده‌ایم، گفت: افراد می‌توانند بر اساس رنگ‌های پرچم مسیر خود را پیدا کنند و همچنین خط‌های رنگی در طول مسیر کشیده‌ایم که زائران می‌توانند بر اساس رنگ استان خود مسیر را پیدا کرده و دیگر گمشده‌ای نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ماشین‌های برقی برای مراسم پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: همچنین 40 دستگاه ویلچر با خادم در نظر گرفته‌ایم و 300 اکیپ آتش‌نشانی در نقاط مختلف حرم مستقر هستند. 

وی از برپایی بیمارستان صحرایی در مراسم خبر داد و گفت: همچنین اورژانس در نقاط مختلف مستقر و خدمت‌رسانی می‌کند.

به گفته توکلی، فاصله قطارهای مترو در ایستگاه حرم هر 5 دقیقه یک بار است و مترو در این 2 روز رایگان است.