به‌منظور اجرای برنامه‌های مصوب سال 95-96 مرمت برج‌های آسیب‌دیده قلعه رودخان در دستورکار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، رضا علیزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان، امروز 10 خرداد 96، با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های این اداره‌کل، اعتبارات ملی مناسبی برای مرمت و سامان‌دهی قلعه رودخان مصوب و تخصیص داده شد و به‌محض محقق شدن آن، از ابتدای امسال پروژه‌های مرمتی قلعه شروع شد.

او افزود: در جریان برنامه‌ریزی‌ها و سنجش‌هایی که صورت گرفت، مرمت و رفع خطر دو برج بخش شرقی در اولویت قرار داشت. عملیات مرمتی با مرمت یک برج بخش غربی، سامان‌دهی آب‌انبار قلعه و مرمت مسیرهای پله‌های خطرناک قلعه در دستورکار اداره‌کل استان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان پیشرفت فیزیکی این دو پروژه مرمتی را قریب به 60‌ درصد اعلام کرد و افزود: با پیگیری و نظارت فنی پایگاه میراث‌فرهنگی قلعه رودخان، این پروژه مراحل اجرایی را طی می‌کند.

او مجموع برج‌های قلعه رودخان را 40 برج اعلام کرد و گفت: از این تعداد قریب به 20 برج نیازمند عملیات مرمت اضطراری و تخصیص اعتبارات لازم برای مرمت و رفع خطر هستند.