رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از آموزش سواد به بیش از ۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی در سه سال اخیر خبر داد و گفت: آموزش به اتباع خارجی رایگان است.

به گزارش مرور نیوز، با بیان اینکه کار نهضت سوادآموزی بر گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال متمرکز است، اظهار کرد: حدود چهاردرصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال کشور هنوز باسواد نشده‌اند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۰ آخرین سرشماری ملی انجام شد و حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر (هفت درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال) خود را بی‌سواد اعلام کردند.

باقرزاده با اشاره به باسواد شدن بیش از دو میلیون نفر در سال‌های اخیر، گفت: اکنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر (چهار درصد این گروه سنی) باقی مانده‌اند و سواددار نشده‌اند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره تفاوت نرخ باسوادی در شهرها و روستاها نیز گفت :به دنبال کاهش اختلاف باسوادی میان مناطق شهری و روستایی بوده‌ایم و می‌توان گفت که تفاوت نرخ باسوادی در مناطق شهری و روستایی از ۱۳ به ۹ درصد رسیده است.

باقرزاده درباره آموزش سواد به زنان و دختران نیز اظهار کرد: اختلاف درصد باسوادی زنان و مردان با فعالیت‌های انجام شده از ۸.۵ به پنج درصد رسیده است. البته حدود ۸۰ درصد فعالیت‌های نهضت سواد آموزی به زنان و بخصوص زنان روستایی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: طی یکی - دو سال اخیر طرحی با عنوان آموزش به اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان را در مدارس اجرا کردیم که خوشبختانه مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از آموزش سواد به بیش از ۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی در سه سال اخیر نیز خبر داد و گفت: آموزش به اتباع خارجی رایگان است.