رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به اعلام نتیجه اولیه آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی گفت: داوطلبان مجاز تا 28 خرداد فرصت دارند انتخاب رشته کنند.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو با مرور نیوز افزود: نتایج مرحله اول آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال 1396 (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است.

وی افزود: ما برای این آزمون تنها در کارنامه گزینه مجاز به انتخاب رشته را اعلام کردیم و نمره و رتبه برای داوطلبان اعلام نشده است و علت آن نیز این است که نمره بالاتر یا پایین تر در زمان مصاحبه افراد تاثیری ندارد و داوطلبان اعتماد به نفس خود را در زمان مصاحبه از دست ندهند.

پورکاظمی خاطرنشان کرد: نتیجه پذیرش در آزمون دکتری تخصصی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به صورت 50 درصد نتیجه آزمون کتبی و 50 درصد نتیجه مصاحبه و سوابق تحصیلی در دوره آموزش محور و همچنین 70 درصد مصاحبه و 30 درصد نتیجه آزمون کتبی در دوره پژوهش محور است.

وی اظهار داشت: از میان حدود 10 هزار داوطلب آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی تعداد 4 هزار و 400 نفر یعنی به میزان دوبرابر برای مصاحبه معرفی شده اند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی، ظرفیت پذیرش در دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال 1396 (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) را حدود یک هزار و 700 نفر عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا یکشنبه 28 خرداد فرصت دارند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی فرم انتخاب رشته خود را تکمیل و اولویت های رشته / محل خود را انتخاب کنند. در غیر این صورت از فرآیند پذیرش حذف خواهند شد.

پورکاظمی اظهار داشت: داوطلبان مجاز باید در روزهای 28 تا 31 خرداد ماه با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و فعال کردن گزینه ارسال سوابق فرم های مربوطه را بارگزاری کنند.

وی گفت: مصاحبه های آزمون دکتری گروه علوم پزشکی از 14 تیر تا 18 مرداد 96 توسط دانشگاه های علوم پزشکی مناطق 10 گانه آمایشی برگزار می شود.

آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال 1396 (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) پنجشنبه چهارم خرداد 96 با رقابت بیش از 10 هزار نفر برگزار شد.