پلیس در24ساعته گذشته دراعلام مهم ترین حوادث انتظامی، با انتشار تصویری، ازشهروندان خواست تا زنی را که از رانندگان متمول زورگیری می کرد، شناسایی کنند، همچنین پلیس از دستگیری رمالی خبر داده که ماهانه 40 میلیون ریال درآمد داشته است.

به گزارش مرور نیوز ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ جواد صفایی رئیس پلیس آگاهی استان البرز با انتشار تصویر زن زورگیر ازشهروندان درخواست کرد چنانچه با این شیوه و یا از سوی این فرد مورد زورگیری قرار گرفته اند جهت شناسایی متهم و طرح شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.
وی افزود: درپی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره قتل در منطقه حسن آباد کرج بلافاصله اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان البرز جهت بررسی موضوع به محور مذکور اعزام شدند.
وی افزود: ماموران کلانتری 14 رسالت موفق به دستگیری دو متهم که یکی از آن ها زن بود شده اما دو نفر دیگر از همدستان آن ها موفق به فرار شدند.
این مقام انتظامی اظهارکرد: متهمان دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر سرقت، زورگیری و قتل (ع - س) اعتراف کردند.
سرهنگ صفایی گفت: با توجه به اظهارات متهمان اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده ای برای شناسایی سایر اعضای باند انجام شد که درنهایت دو متهم متواری شناسایی و طی دو عملیات غافلگیرانه دستگیر و به قتل، بر اثر ضرب و شتم، دو فقره سرقت به عنف خودرو و دو فقره زورگیری اعتراف کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره شیوه و شگرد سارقان زورگیر گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل یک باند چهار نفره با طعمه قرار دادن یک زن، مردان متمول را به بهانه دوستی شناسایی و با کشاندن آن ها به مخفیگاهشان با سلاح سرد اقدام به ضرب و شتم سوژه خود کرده و پس از گرفتن فیلم و عکس، وجوه نقد، اموال و اشیاء قیمتی و کارت های عابر بانک آن ها را به سرقت برده و با تهدید به پخش و تکثیر فیلم و عکس های نامبردگان، آن ها را رها می کردند.
وی گفت: در روز حادثه یکی از سوژه ها که با فریب زن متهم وارد مخفیگاه آن ها شده بود پس از سرقت اموالش در یکی از اتاق ها حبس می شود که با تماس تلفنی یکی دیگر از سوژه ها که از قبل با آن زن قرار ملاقات گذاشته بود به منزل آن ها دعوت که به محض ورود مورد حمله همدستان آن زن قرار می گیرد.
رئیس پلیس آگاهی استان اظهارداشت: در ادامه متهمان قصد سرقت اموال وی را داشتند که مال باخته ضمن داد و فریاد با آنها درگیر می شود که متهمان با فشردن گلوی وی او را به قتل رسانده و هنگامی که قصد انتقال جسد را داشتند با سر و صدای مردی که در داخل اتاق زندانی بود با تماس اهالی با مرکز فوریت های پلیسی 110 و حضور بموقع ماموران دستگیر می شوند.
با توجه به احتمال سرقت اعضای این باند از افراد متعدد، بازپرس شعبه 13 دادسرای کرج، دستور چاپ تصویر بدون پوشش متهم زن را در رسانه های جمعی صادر کرده است، بنابراین از شهروندانی که به این شیوه و یا توسط این فرد و همدستانش مورد سرقت قرارگرفته اند درخواست می شود تا جهت پیگیری شکایت خود به اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج ، بلوار تعاون و یا شعبه 13 دادسرای ناحیه کرج مراجعه کنند.

دستگیری زن رمال در شاهین شهر
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهراستان اصفهان ازشناسایی و دستگیری یک زن رمال که ماهیانه بیش از 40 میلیون ریال درآمد داشت، خبر داد.
سرهنگ رجبعلی مختاری گفت: درپی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک زن فالگیربا ادعای رفع مشکلات مردم از طریق دعانویسی و رمالی از افراد ساده لوح کلاهبرداری می کند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان شاهین شهر قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه فرد رمال ادعای رفع مشکلاتی مانند بیکاری، ازدواج، طلاق، افزایش مهر و محبت و دیگر مشکلات را می کرده است، افزود: یک تیم از ماموران پلیس امنیت عمومی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام شدند که تعداد زیادی کتاب مخصوص رمالی و دعاهایی که برای افراد مختلف نوشته و بسته بندی کرده بود را کشف کردند.
سرهنگ مختاری افزود: این فرد کلاهبردار به بهانه داشتن کارگاه خیاطی اقدام به تهیه یک دستگاه کارت خوان بانکی کرده بود و در هر بار ویزیت افراد بین یک تا یک میلیون و 500 هزار ریال از افراد دریافت می کرده بطوری که طبق اسناد موجود در آمد ماهیانه وی بیش از 40 میلیون ریال بوده است.
سرهنگ مختاری درپایان با اشاره به تشکیل پرونده در این باره و تحویل متهمه به مراجع قضائی از شهروندان خواست ، فریب افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند و در صورت مواجه با مشکلاتی در زندگی از مراکز مجاز مانند مراکز مشاوره استفاده کنند و هر گونه موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

انهدام باند سارقان داخل خودرو با 20 فقره سرقت در ایذه
فرمانده انتظامی ایذه استان خوزستان از انهدام باند سارقان حرفه ای داخل خودرو با 20 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رضا محمدی زاده گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو درسطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران کلانتری 11 با انجام اقدامات تخصصی و گشت زنی هدفمند، باند پنج نفره سارقان لوازم داخل خودرو را شناسایی و پس از هماهنگی با مقامات قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
سرهنگ محمدی زاده تصریح کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به 20 فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف و یک نفر مالخر را به عنوان خریدار وسایل سرقتی معرفی کردند، که ماموران پلیس در یک عملیات ضربتی آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

2 کشته و 3 زخمی در برخورد یک خودرو با بلوک های سیمانی
سرکلانتر چهارم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از فوت دو سرنشین و مصدوم شدن سه سرنشین دیگر یک خودرو بر اثر برخورد با بلوک های سیمانی کنار زیر گذر ، خبر داد.
سرهنگ مهرزاد بیژن نیا گفت: شب گذشته یک فقره تصادف منجر به فوت در اتوبان شهید بابایی رخ داد؛ در این حادثه یک دستگاه خودرو پژو 405 به رانندگی زن جوانی در حال تردد، کنترل خودرو از دستش خارج شده و با بلوک های سیمانی کنار زیر گذر برخورد کرد.
سرکلانتر چهارم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه دلایل وقوع این تصادف همچنان در حال بررسی است، عنوان داشت: در این تصادف از پنج سرنشین این خودرو دو تن کشته و مابقی سرنشینان و راننده مصدوم و به بیمارستان انتقال داده شدند.

 کشف بیش از 390 میلیارد ریال کالای قاچاق
فرمانده انتظامی استان همدان از کشف بیش از 390 میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای سال تا کنون در همدان خبر داد.
سردار حاجی محمد مهدیان نسب در کمیسیون مقابله با کالای قاچاق و ارز پلیس استان گفت: در تحقق شعار سال و مبارزه با کالاهای قاچاق در بازار داخلی، پلیس با اقدامات همه جانبه وگسترده مقابله با این قاچاقچیان را در دستور کار خود قرار داده است.
سردار مهدیان نسب افزود: امروز مقابله با قاچاق کالا و ارز علاوه بر اینکه از فرمان های مقام معظم رهبری می باشد بایستی از اولویت های ماموریتی پلیس در کشور نیز باشد.
وی بیان داشت: در مقابله با قاچاق کالا بایستی با اشراف اطلاعاتی بالا و مانور انتظامی و عملیاتی با هرگونه قاچاق کالا وارز به داخل کشور مقابله جدی کنیم.
سردار مهدیان نسب ادامه داد: پلیس استان از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به کشف بیش از 390 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان شده که در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش 5 درصدی هستیم.
فرمانده انتظامی استان با تاکید بر برخورد گسترده تر وجدی تر با افرادی که اقدام به قاچاق کالا وارز می کنند گفت:پلیس استان با اقتدار و به صورت موجدانه با اقداماتی که به اقتصاد وتولید کشور ضربه بزند برخورد می کند.

توقیف لودر میلیاردی قاچاق در یزد
رئیس پلیس آگاهی استان از توقیف یک دستگاه 'لودر' قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال توسط ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خبر داد.
سرهنگ حسین رضایی گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی روز گذشته یک دستگاه تریلی کشنده هوو را که از غرب کشور با محموله لودر عازم تهران بود متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بررسی های ماموران پلیس، مشخص شد که این لودر فاقد اسناد و مدارک گمرکی بوده و به صورت قاچاق بارگیری شده است.
رضایی ضمن اشاره به توقیف خودرو و دستگیری دو متهم در این خصوص افزود: ارزش برآورد شده این لودر توسط کارشناسان سه میلیارد ریال اعلام شده است.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد در پایان تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

دستگیری کلاهبردار حرفه ای در تبریز
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی ، از کشف 5 میلیارد و 60 میلیون ریال کلاهبرداری با 64 شاکی در تبریز خبر داد.
سرهنگ صابر عباس زاده گفت: در پی دریافت خبری در خصوص فعالیت فردی با سوء استفاده از عنوان موسسه قرض الحسنه و با شگرد پرداخت وام کم بهره از تعدادی شهروند تبریزی کلاهبرداری کرده است ، با توجه به اهمیت موضوع ، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: پس از انجام اقدامات فنی و تعقیب و مراقبت،متهم در مغازه ای که آن محل را به عنوان دفتر موسسه و محل انجام اقدامات خود قرار داده بود، دستگیر و در بازرسی از محل کار و منزل متهم حدود 750 فقره چک اشخاص کشف و ضبط شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات مشخص شد متهم در اقدام مجرمانه دیگری تعدادی واحد مسکونی را به فروش رسانده که بایستی اسناد ثبتی واحد ها را به مالکان تحویل می داده که نه تنها از انجام این کار خودداری کرده بلکه اقدام به اخذ وام برای سند ملک نموده و با عدم پرداخت اقساط ، بانک مربوطه ملک را با صدور اجرائیه به مزایده گذاشته است.
سرهنگ عباس زاده با بیان اینکه متهم در مدت 7 ماه فعالیت مجرمانه خود از 64 نفر کلاهبرداری کرده است ،افزود: این کلاهبردار حرفه ای مبلغ 5 میلیارد و 60 میلیون ریال از بابت جمع آوری سپرده وام کم بهره اقدام به کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع کرده است.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: متهم با تشکیل پرونده قضائی به دادسرا معرفی و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

دستگیری سارق حرفه ای با 23 فقره سرقت منزل
رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری سارق حرفه ای و کشف 23 فقره سرقت منزل خبر داد.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در چند نقطه شهر زاهدان پایش های تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد.
رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان افزود: کاراگاهان پلیس با اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات تخصصی یک سارق سابقه دار را در خصوص این سرقت ها شناسایی کرده و تحت نظر قرار دادند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: این متهم سابقه دار در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد که در تحقیقات تخصصی به 23 فقره سرقت منزل در نقاط مختلف زاهدان اعتراف کرد.
ملاشاهی در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضائی معرفی شد.

 محموله میلیاردی اسباب بازی به مقصد نرسید
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا استان اصفهان از کشف یک محموله اسباب بازی قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ حمید امیرخانی گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این کامیون تعداد 340 کارتن اسباب بازی خارجی بدون مدارک مثبته گمرکی کشف شد ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه چهار میلیارد ریال اعلام شده است.
این مقام انتظامی اظهار داشت: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.