دبیر جشنواره انبه و یاسمین گل میناب گفت: این جشنواره به مدت سه روز مقارن با ایام عید سعید فطر و با محوریت انسجام و مشارکت اجتماعی برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز، وحید مکی زاده ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان میناب پیرامون برگزاری پنجمین جشنواره انبه ویاسمین گل بیان داشت: جشنواره انبه و یاسمین گل که تا کنون چهار دوره آن را با مفاهیم و محوریت عناوین خاصی برگزارکرده ایم که در صدد هستیم پنجمین دوره آن را در روزهای ششم تا هشتم تیرماه با محوریت انسجام ومشارکت اجتماعی به سر انجام برسانیم.

مکی زاده با اشاره به برنامه هایی که دراین جشنواره برگزار می شود گفت: در صبح گاه روزه ششم تیرماه در برنامه تحت عنوان کارگاه گیاه گل شناسی که با حضور دکتر بهرام زهزاد برای علاقه مندان به محیط زیست و گونه های درختان را شناسایی وآموزش خواهد دادکه این برنامه با همکاری Ngo نجم تدارک دیده شده است.

دبیر جشنواره انبه ویاسمین گل شهرستان میناب عنوان داشت: این شخصیت زیست محیطی کشور که در حال تالیف کتابی در خصوص گیاه شناسی شهرستان میناب است با دعوت از سوی گروه نجم( نگاهبانان جلگه میناب)برای برگزاری کارگاه تخصصی گیاه شناسی به این شهرستان خواهد آمد.

مکی زاده گفت: برنامه بعدی که در کنار برنامه های این جشنواره گماشته شده و به همت NGO نجم برنامه ریزی شده است مسابقه داستان نویسی کوتاه پیرامون موضوع آب است که در سطح استانی برگزار می شود.

مکی زاده بیان داشت: در این راستا برنامه های متنوعی از قبیل کارناوال شادی و برنامه های مفرح دیگری در پارک آنامیس میناب برگزار می شود که می توان اهدای نشان افتخاری شهروندی میناب به دکتر محمد درویش پیرامون فعالیت وپیگیری موضوع بحران آب میناب و تقدیر از 10 چهره و فعالان اجتماعی در حوزه محیط زیست و فرهنگ نام برد.

دبیر جشنواره انبه و یاسمین گل هدف از برگزاری جشنواره را در نظر گرفتن دو مقوله اقتصادی وفرهنگی دانست و گفت: در بحث اقتصادی باید دقت کرد تا در پرورش انبه و در نظر گرفتن مسیر هایی برای اقتصادی کردن محصولات آن که باغداران از آنها استفاده لازم را ببرند را در تامین معیشتشان گنجانده شود و از مقوله فرهنگی هم می توان به مولفه های فرهنگی در بین مردم ذکر کرد.