عضو کمیسیون آموزش مجلس از تشکیل جلسه، پیرامون لو رفتن سوالات امتحانی در مجلس خبر داد.

 به گزارش خبرنگار مرور نیوز، روز گذشته تعدادی از دانش آموزان سال سوم دبیرستان در اعتراض به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند. معترضان با بیان اینکه سوالات دروس عربی، زبان فارسی، زیست، شیمی، فیزیک و دینی، پیش از برگزاری امتحانات هر درس در شبکه‌های اجتماعی خرید و فروش شده بود، خواستار حذف تاثیر ۲۵ درصدی دروس از کنکور سراسری سال آینده شده بودند.

فردا؛ بررسی موضوع  لو رفتن سوالات امتحان نهایی دبیرستان ها در مجلس

فریده اولاد قباد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی مرور نیوز درباره  لو رفتن سوالات امتحان نهایی دبیرستان ها اظهار داشت: قرار است جلسه‌ای کمیسیون آموزش مجلس  درباره لو رفتن سوالات امتحان نهایی دبیرستان‌ها، فردا برگزار شود.

به گفته عضو کمسیون آموزش، در جلسه فردا نظارت در محل قرنطیه سوالات و مکان نگهداری آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

 

پلیس فتا: تاکنون شکایتی از سوی آموزش و پرورش به دست پلیس فتا نرسیده است

 سرهنگ مهدی کاکوان درباره ماجرای فروش سوالات لو رفته امتحانات دانش آموزان و اظهارات مطرح شده مبنی بر خرید و فروش آنها در برخی شبکه‌های اجتماعی گفت: به دنبال اطلاع همکارانمان در پلیس فتا از فعالیت برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی درباره فروش سوالات امتحانات نهایی و همچنین گزارش آموزش و پرورش مبنی بر ادعای برخی افراد مبنی برداشتن سوالات امتحانی و فروش آن‌ها به دانش آموزان، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در تمام بررسی‌های انجام شده پلیس فتا، هیچ مستنداتی مبنی بر صحت ادعای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی به دست نیامد، افزود: در تحقیقات انجام شده پلیس، سه نفر کلاهبردار که مدعی فروش سوالات امتحانات نهایی بودند شناسایی و دستگیر شدند و مشخص شد ادعای این افراد مبنی برداشتن سوالات اصلی، کذب است و این افراد با وعده‌های دروغ از دانش‌آموزان کلاهبرداری می‌کردند.

وی افزود: تا این لحظه هیچ شکایتی از سوی آموزش و پرورش مبنی بر شناسایی فروشندگان سوالات اصلی امتحانات نهایی به دست پلیس فتا پایتخت نرسیده است و در بررسی‌های ما گردانندگان سه کانالی که مدعی فروش سوالات اصلی امتحانات نهایی بودند شناسایی و با تلاش پلیس دستگیر شدند.

آموزش و پرورش: گزارش رسمی دربارهٔ لو رفتن سؤالات امتحانات نهایی نداریم

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت‌وگویی دربارهٔ لو رفتن سؤالات امتحانات نهایی اظهار داشت:  ما گزارش رسمی دربارهٔ لو رفتن سؤالات امتحانات نهایی نداریم.

 وی در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود یکی از کسانی که اقدام به توزیع سوالات ادبیات فارسی کرده بازداشت شده است، تصریح کرد: این فرد چند دقیقه قبل از آزمون سؤال را در فضای مجازی ارسال کرده بود و زمان برای استفاده کسی هم نبوده است.ظاهراً دقایقی قبل از آزمون سؤالات را توزیع کردند و گزارش مستندی از سوی مرجعی رسمی در دست نیست.