عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه رصدخانه سلامت پیشگام در پیشگیری از انواع بیماری ها به شمار می رود، گفت: با این رصدخانه می توان اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای این نوع بیماری ها به کار گرفت.

احمد حمزه به گزارش مرور نیوز، درباره افتتاح رصدخانه سلامت، افزود: دنیای امروز عصر ارتباطات و اطلاعات است که این ارتباطات الزاماتی به همراه دارد که می توان ا زان برای بسیاری از اهداف و مقاصد خود بهره مند شد.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون شک با افتتاح رصدخانه سلامت علاوه بر آنکه نوع بیماری‌ها و توزیع جغرافیایی آن می تواند شناسایی شود، می توان اقدامات پیشگیرانه ای را برای این نوع بیماری ها در مناطق مختلف کشور به کار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر توجه به بهداشت و پیشگیری از مواردی است که می توان به مدد آن هم از افزایش ابتلا به بیماری ها کاست و هم هزینه های حوزه سلامت را تاحد زیادی کاهش داد.

وی یادآور شد: با راه اندازی رصدخانه سلامت، افراد می توانند برای سفر به نقاط مختلف کشور آگاهی کاملی نسبت به توزیع بیماری ها در آن منطقه داشته باشند و با آن آشنایی پیدا کنند تا بتوانند با اقدامات پیشگیرانه مانع از ابتلا به بیماری شوند.

حمزه تصریح کرد: مشخص شدن بیماری های بومی در مناطق مختلف کشور از دیگر مواردی است که با افتتاح رصدخانه سلامت مورد توجه قرار می گیرد لذا این مهم از دیگر خدمات راه اندازی این رصدخانه به شمار می رود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،گفت: با راه اندازی رصدخانه سلامت مراکز درمانی بر اساس نوع بیماری در مناطق مختلف تجهیزات خود را به روز کرده و خدمات ارایه می دهند لذا برنامه ریزی ها در حوزه سلامت نیز به همان مسیر حرکت خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، پیش از این وزیر بهداشت از افتتاح رصدخانه سلامت توسط رییس جمهور تا قبل از پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: منظور از رصد سلامت این است که مردم ایران بتوانند به روز از بار بیماری‌ها، نوع بیماری‌ها، توزیع جغرافیایی آن و اقدامات مورد نیاز آگاهی پیدا کنند و بهداشت محیط نیز به این سامانه اضافه خواهد شد./

پایان پیام