در نخستین فصل کاوش های باستان شناسی دانشگاه نیشابور در محوطه باستانی سه تپه دشت نیشابور بقایای معماری با شکوهی از دوره عصر آهن در این محوطه کشف و شناسایی شد .

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، حسن باصفا سرپرست هیأت باستان شناسی با اعلام این خبر گفت : این کاوش علمی ، آموزشی توسط گروه باستان شناسی دانشگاه نیشابور به مدت حدود 2ماه ادامه خواهد داشت .

این باستان شناس ، هدف از انجام این کاوش علمی، آموزشی را علاوه بر انجام واحد عملی درسی دانشجویان باستان شناسی دانشگاه نیشابور انجام لایه نگاری محوطه باستانی و تعیین عرصه و حریم تپه اعلام کرد .

او گفت : بازشناسی فرهنگ و اقتصاد مردم نیشابور در عصر آهن که به فرهنگ یاز در باستان شناسی معروف است و نیز تعیین ارتباطات فرهنگی و فرا منطقه ای با مناطق همجوار از جمله آسیای مرکزی از دیگر اهداف این کاوش است .

وی با اشاره به موقعیت مکانی این محوطه باستانی افزود : کاوش های علمی آموزشی باستان شناسی توسط گروه باستان شناسی دانشگاه نیشابور و با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سال گذشته آغاز شده است .

کاوش های باستان شناسی در محوطه باستانی سه تپه دشت نیشابور با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است .