رئیس مرکز برنامه ‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری بیش از 60 میلیون نفر ساعت، آموزش ضمن خدمت برای فرهنگیان در سال 95 خبر داد .

به گزارش مرور نیوز، اسفندریا چهاربند روز شنبه با بیان اینکه این میزان باید به حدود 90 میلیون نفر ساعت برسد افزود: نیازمندی های معلمان برای برگزاری دوره های ضمن خدمت باید به صورت مطلوب ارائه شود.
چهاربند با بیان اینکه معلمان برای توسعه حرفه ای خود علاقمند هستند ، یادآور شد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت با کیفیت‌ مطلوب موجب ارتقاء منزلت معلم در مدرسه و کلاس درس می شود.
وی درباره سنجش صلاحیت حرفه‌ای نیروهایی که در دوره یکساله آموزش برای تدریس شرکت می‌کنند، گفت: مسیر اصلی تعلیم و تربیت، دوره تعهد دبیری چهار ساله است و در سند تحول بنیادین تأکید برآن است که آموزش و پرورش از دوره دیپلم جذب نیرو کند و چهار سال آنان را تربیت کند و حقوق پرداخت نماید تا آن ها انگیزه لازم را داشته باشند.
رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اساسنامه دانشگاه فرهنگیان که در آن دوره‌های یکساله‌ آموزشی پیش‌بینی شده است، گفت: در دوره چهارساله برنامه درسی 2 بخش دارد که یکی دانش نظری موضوعی و بخش دیگر، مهارت‌های معلمی است. از مجموع چهارسال، بیش از 2 سال آموزش، به دانش موضوعی پرداخته می‌شود و نزدیک 2 سال نیز مهارت‌های معلمی آموزش داده می‌شود.
چهاربند یادآور شد: در دوره یکساله آموزش معلمان به دانش موضوعی پرداخته نمی‌شود ، زیرا فرد در دانش موضوعی دارای آگاهی دانشگاهی است و کمبود آن در مقایسه با دوره چهار ساله، در قالب مهارت‌های معلمی باید کامل شود.
وی تصریح کرد: اگر تقویم اجرایی، برنامه درسی و اساتید دوره یکساله آموزش به خوبی مهیا شود، این دوره‌ها تأثیرگذار خواهد بود.
رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در این مرکز افزود: این کمیته برای کیفیت‌بخشی به دوره یکساله آموزش، از تقویم اجرایی گرفته تا تأمین اساتید، محتوا و دوره کارورزی، اقدام می کند تا خروجی‌های این دوره مطلوب‌تر باشد.
چهاربند گفت: در سال گذشته برای اولین بار در طول تاریخ تربیت معلم کشور آزمونی برای فارغ‌التحصیلان این دوره تحت عنوان «آزمون اصلح» برگزار کرد که علاوه بر نمرات قبولی که این افراد اخذ کرده بودند ، باید در این آزمون نیز شرکت می‌کردند تا تراز استانداردهای معلمی را به دست آورند.
وی افزود: فقط حدود 35 درصد ازپنج هزار نیرویی که سال گذشته جذب آموزش و پرورش شدند، توانستند در دو نوبت این آزمون را طی کنند