رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه مسایل اقتصادی و معیشتی ، رابطه مستقیم با میزان جرم دارد خواستار توجه ویژه دولت دوازدهم به مقوله اشتغال و مطالبات کارگران شد.

به گزارش مرور نیوز فرهاد افشارنیا به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: درصد قابل توجهی از صنایع استان خوزستان به صورت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده و مطالبات معوق کارگران از سوی کارفرمایان پرداخت نشده است.
وی ابراز امیدواری کرد باتوجه به وعده‌های دولت تدبیر و امید در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و اعتمادی که مردم به این دولت کردند شاهد توجه بیش از پیش دولتمردان برای بهبود وضعیت اشتغال و تولید در کشور به خصوص خوزستان باشیم.
افشارنیا گفت: نظام بانکی کشور نیز باید به کمک این واحدهای تولیدی بیایند و باتوجه به فرمایش های مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال و تولید، از سخت گیری‌های خود بکاهند.
رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: این واحدها اغلب به دلیل کمبود نقدینگی و ناتوانی در خرید مواد اولیه دچار مشکل هستند که با برطرف شدن این مشکلات و به حرکت درآمدن چرخ‌های تولید آنان، شاهد افزایش درآمد، تولید ثروت ملی، کاهش بیکاری و در نتیجه کاهش جرائم و پرونده‌های قضایی خواهیم بود.
افشارنیا با اشاره به مشکلات اجتماعی ناشی از مسائل مرتبط با برخی موسسات مالی ، اعتباری در استان اظهار کرد: سپرده گذاران این موسسات مالی نباید به بهانه طلبکار بودن از آنها، مسیر عبور و مرور مردم را مسدود کنند و فعالیت‌های اجتماعی شهروندان را مختل کنند.
وی ادامه داد: باید اذعان داشت که هر چقدر یک موسسه مالی از نظر اقتصادی قوی باشد، باز توان بازپرداخت یکباره سپرده‌ها را ندارد چرا که برخی از این مبالغ را به عنوان تسهیلات به سایر مشتریان خود پرداخته کرده و مبالغی را نیز در فعالیت‌های اقتصادی سرمایه گذاری کرده اند.
مقام عالی قضایی استان خوزستان گفت: بانک مرکزی در چنین مواقعی مسئولیت دارد که ورود کند و کفالت موسسه را به موسسه دیگری بسپارد و یا به روش دیگری این مسکلات را حل و فصل کند و مردم باید اطمینان داشته باشند که هیچ حقی از آنان ضایع نمی‌شود.
افشارنیا با بیان اینکه این مبالغ به صورت متناوب و به مرور زمان به سپرده گذاران پرداخت می‌شود افزود: حمله به شعب این موسسات و بستن مسیر شهروندان جز این که به حقوق شهروندی لطمه بزند و بی اعتمادی به این موسسات را کاهش دهد کمک دیگری به حل مساله نمی کند.
رئیس کل دادگستری استان خوزستان همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد این دادگستری در یک سال گذشته و تأکید بر برقراری امنیت در استان گفت: برخی تلاش دارند تا با شایعه سازی و شایعه پراکنی استان خوزستان را ناامن جلوه دهند اما این تلاش با توجه به تلاش نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و همچنین دستگاه قضایی استان نافرجام مانده است.