رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان از شگرد سودجویان سایبری برای تخلیه حساب های بانکی در پرداخت فطریه و کفاره روزه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ «امین یادگارنژاد» ضمن آرزوی قبولی طاعت و عبادات روزه‌داران و هموطنان عزیز گفت: در این ایام شاهد افزایش تبلیغات در فضای مجازی برای جمع آوری فطریه و کفاره روزه و حتی کمک به نیازمندان هستیم.

وی افزود: هموطنان عزیز باید مراقب این نوع تبلیغات باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند. چون برخی از آنها تبلیغاتی دروغ و کذب بوده و تنها به دنبال دستیابی به اطلاعات حساب بانکی هموطنان می باشند از این رو به روزه داران عزیز توصیه می شود در پرداخت فطریه و کفاره روزه خود مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران فضای سایبری گرفتار نشوند.

وی با اشاره به برخی از شگردهای رایج در این حوزه گفت: برپایی سایت های جعلی و تقلبی از جمله شگردهای مرسوم برای برداشت های غیر مجاز است که در اصطلاح این نوع از کلاهبرداری به فیشینگ شهرت دارد و با شبیه سازی درگاه های بانکی و یا صفحات لاگین نمود بیشتری پیدا می کند.

این مقام انتظامی در تشریح این عمل مجرمانه گفت: متاسفانه در سالهای گذشته شاهد سایتهای جعلی جمع آوری کمک های مردمی، فطریه و کفاره روز تحت عناوین موسسات و انجمن های خیریه بوده ایم که بسیاری از این سایت ها بعد از جمع آوری فطریه و کفاره از دسترس خارج شدند.

یادگارنژاد به هموطنانی که قصد دارند فطریه و کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی و موسسات خیریه فعال در این حوزه پرداخت کنند،توصیه کرد: حتما فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی نظیر رادیو و تلویزیون اعلام می شود، واریز کنند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی و سایتهای ناشناس خودداری کنند.

وی ادامه داد:در هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی خود، به آدرس سایت و درگاه بانک مورد نظر دقت و توجه داشته باشند که با https شروع شود.

یادگارنژاد تاکید کرد: حتی الامکان آدرس سایت مورد نظر را، خود در آدرس بار تایپ کنند و از رفتن به لینک‌ها و آدرس‌هایی که درسایت‌های مختلف، شبکه‌های اجتماعی و لینک‌های کوتاه شده ارائه می شود،جداً خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از ارگان‌ها و نهادهای ذیربط درخواست کرد در خصوص موسسات و انجمن‌های خیریه که مجوز فعالیت دارند و همچنین نحوه جمع آوری فطریه و کمک های مردمی این موسسات از طریق مبادی قانونی اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

یادگارنژاد از هموطنان عزیز درخواست کرد در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.