مصرف قهوه‌های معرفی شده در این بخش از ایجاد سرطان پوست به خصوص در فصل گرم سال جلوگیری می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش دارد و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته که مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص مفید آن‌ها استفاده می‌کنند.
اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرنی به خود گرفته است.

دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها است که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته‌بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.


پس برای آشنایی با انواع مختلف آن‌ها با ما همراه باشید.

اسپرسو (Espresso)

این تصور نادرست وجود دارد که اسپرسو یک دانه است. در واقع کلمه اسپرسو به روش خاصی از دم کردن قهوه گفته می‌شود. اسپرسو نوعی قهوه است که در دستگاه اسپرسو دم می‌شود. دانه‌ها قبلاً خوب آسیاب می‌شوند و سپس دوز سریعی از فشار زیاد و آب گرم دریافت می‌کنند. این ترکیب فشار و آب، مقدار کمی قهوه متراکم با طعم غنی استخراج می‌کند. یک جرعه اسپرسو حدود 7 تا 99 گرم قهوه آسیاب شده می‌برد که حدود 2 اونس (۵۶۶ گرم) قهوه اسپرسو تولید می‌کند. دو جرعه دوبرابر قهوه آسیاب شده می‌برد و دو برابر قهوه اسپرسو تولید می‌کند.

با نوشیدن این قهوه‌ها از سرطان پوست جلوگیری کنید

کاپوچینو (Cappucino)

این نوشیدنی مرسوم در ایتالیا یک بخش اسپرسو، یک بخش شیر جوشیده و یک بخش کف شیر دارد. اگر به درستی دم شود، هر جرعه‌ای که می‌نوشید باید به مقدار مساوی قهوه، شیر و کف داشته باشد. ولی در بیشتر کافی شاپ‌های آمریکا، آن را در فنجان‌های 8 اونسی (۲۲۶ گرمی) سرو می‌کنند. در حالیکه کاپوچینو ی اصلی در فنجان 5 اونسی (۱۴۰ گرمی) سرو می‌شود. کاپوچینو به معنای "کلاه کوچک" است و به لایه باریک کف در بالای قهوه اطلاق می‌شود. در ایتالیا هرگز پس از وعده غذایی یا بعد از 11 صبح، کاپوچینو نوشیده نمی‌شود.

با نوشیدن این قهوه‌ها از سرطان پوست جلوگیری کنید

لاته (Latte)

لاته محبوب و مشهور یک نوشیدنی اسپرسوی ایتالیایی است که دو بخش شیر جوشیده و یک بخش قهوه دارد. معمولاً از کاپوچینو بزرگتر است و شیر بیشتری دارد و در فنجان 7 اونسی (۱۹۸۸ گرمی) سرو می‌شود. از آنجائیکه شیر فقط جوشانده می‌شود و کف زیادی ندارد، سطح مناسبی برای ایجاد طرح‌های هنری فراهم می‌کند. شیر بیشتر به معنای طعم رقیق‌تر است و برای افرادی که تازه با طعم قهوه آشنا شده اند مناسب‌تر است.

با نوشیدن این قهوه‌ها از سرطان پوست جلوگیری کنید

آمریکانو (Americano)

آمریکانو یک جرعه اسپرسو و آب اضافی برای بیشتر کردن آن است. این طعم رقیقی ایجاد می‌کند که بیشتر شبیه قهوه صاف شده آمریکایی است تا یک جرعه اسپرسو . می‌توان 6 تا 8 اونس آب (۱۷۰ تا 220 گرم آب) اضافه کرد و البته مقدار آن به دلخواه متغیر است. این قهوه بدون شیر و به صورت قهوه سیاه سرو می‌شود.

با نوشیدن این قهوه‌ها از سرطان پوست جلوگیری کنید

کورتادو/جیبرالتار (Cortado/Gibraltar)

علیرغم اسامی مختلف، تنها چیزی که کورتادو را از جیبرالتار (جبل الطارق) متمایز می‌کند کافی شاپی است که این قهوه را در آن سفارش می‌دهید. کورتادو یک اسپرسوی اسپانیایی است که با شیر جوشیده بریده می‌شود (کورتادو به اسپانیایی می‌شود "بریدن"). این نوشیدنی کوچکی است که فقط کمی بزرگتر از ماکیاتو است و در لیوان 4 اونسی (۱۱۰ گرمی) سرو می‌شود. نام جیبرالتار یا جبل الطارق در سال 20055 توسط کافی شاپی واقع در سانفرانسیسکو اختراع شد و به نوعی لیوان شیشه‌ای اطلاق می‌شود.

با نوشیدن این قهوه‌ها از سرطان پوست جلوگیری کنید

ماکیاتو (Macchiato)

در حالیکه این استارباکس بود که ماکیاتو را مشهور کرد، ولی ماکیاتوی استارباکس شباهت کمی به ماکیاتوی واقعی دارد. ماکیاتوی سنتی یک جرعه اسپرسو و بخش کوچکی از شیر کف دار در بالای آن است. این نوشیدنی کوچک خیلی قوی است، زیرا غلیظ‌ترین طعم اسپرسو را دارد و شیر اضافه شده به آن، از شدت این طعم می‌کاهد. ماکیاتو به معنای "طرحدار" است و به طرح‌هایی که روی کف شیر داده می‌شود اطلاق می‌گردد.

با نوشیدن این قهوه‌ها از سرطان پوست جلوگیری کنید

موکا (Mocha)

موکا یک قهوه محبوب و دسری با شکلات است. عموماً آن را با ترکیب یک جرعه اسپرسو و پودر کاکائوی مخلوط با شیر درست می‌کنند. شیر را می‌جوشانند و نوشیدنی را با هنر لاته تزئین می‌کنند. یکی از انواع آن بیچرین است که نوشیدنی مخصوص شهر تورین در ایتالیا است و ترکیبی از قهوه، خامه شکلاتی با طعم فندق و خامه غلیظ است.

با نوشیدن این قهوه‌ها از سرطان پوست جلوگیری کنید

پور اُور (Pour Over)

این روش دم کردن قهوه عبارتست از ریختن آب داغ روی قهوه کاملاً آسیاب نشده و دانه درشت و صاف کردن آن قهوه. با آنکه روش‌های زیادی برای دم کردن قهوه وجود دارد، ولی همه آن‌ها از روند یکسان خیساندن دانه‌های آسیاب شده در آب داغ پیروی می‌کنند. با آنکه این یک روش سنتی برای دم کردن قهوه است، ولی طعمی غیرعادی دارد.

با نوشیدن این قهوه‌ها از سرطان پوست جلوگیری کنید