فرقی نمی کند چه موضوع، حادثه یا صحنه ای باشد، مهم این است من به عنوان یکی از کاربران فضای مجازی؛ نخستین فردی باشم که با آن حادثه یا صحنه سلفی می گیرم هر چند اگر گاهی در نهایت بی تدبیری جان خود را از دست بدهم یا خطری مرا تهدید کند.

به گزارش مرور نیوز، ورود تکنولوژی های نو و کارآمد در زندگی بشر، بدون فراگرفتن آموزش های لازم گاهی آدمی را به قهقرای نابودی می کشاند.
به طور قطع برای هر بیننده ای جالب خواهد بود اگر عکس سلفی یکی از کاربران فضای مجازی را در کنار یک حیرت و اتفاق بزرگ ببیند و البته به طور حتم لایک های زیادی خواهد داشت اما این مهم نه به این اندازه می ارزد که بسیاری از افراد برای گرفتن عکس های خویش انداز از عزیزترین چیز خود یعنی جانشان می گذرند.
حالا حتی کار به جایی رسیده که در زمان های خاص و مهم و حتی در حوادث که ممکن است مردم به کمک دیگران نیاز داشته باشند، برخی فرصت را از دست نداده و با عکس و فیلم و البته سلفی گرفتن با آن حادثه به بی تدبیری خود به نوعی اعتراف می کنند.
این روزها بسیار خوانده و شنیده ایم، 'عکس سلفی جان دختر 12 ساله را گرفت، عکس سلفی کار به دست گردشگر اصفهانی داد، جوانی به قصد گرفتن عکس سلفی در رودخانه دلفارد جیرفت غرق شد، عکس سلفی جان دو نفر را گرفت' و موردهای دیگر همه حکایت از بی توجهی به موقعیت قرار گرفتن با هدف گرفتن عکس های سلفی با حوادث و عجایب مختلف و انتشار آن در فضای مجازی است.
هر چند فضای مجازی با آسیب و ظرفیت های فراوان مانند تیغی 2 لبه عمل می کند اما آگاهسازی کاربران این فضا از خطرات و ظرفیت های موجود در این دنیای شگرف می تواند از بروز آسیب های مختلف جلوگیری کند.
ارائه آموزش های لازم قبل از ورود تکنولوژی های نو توسط متولیان امر و رسانه ها راه را بر ورود بسیاری از مشکلات خواهد بست به شرط آنکه مسئولان امر در این راستا به صورت مدون برنامه ریزی کنند.