معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که تمام عناصر ضد انقلاب در زمان بنی‌صدر در کنار یکدیگر جمع شدند و بنی‌صدر نیز مغرور به رأی مردم تخریب‌های نهادهای انقلاب را مطرح کرد گفت: امروز افرادی از داخل نیز نهادهای انقلابی را تحقیر می‌کنند و بنده فکر می‌کنم یک فتنه و توطئه جدید در راه است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین اژه‌ای در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: هفته‌ای که گذشته به عنوان هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده بود که جا دارد به خانواده بزرگ قوه قضاییه و همه ملت شریف این هفته را تبریک عرض کنم و امیدواریم آنچه را که شایسته نظام قضایی است انجام وظیفه کنیم.

وی با اشاره به اینکه صحبت‌های امروز در سه بخش مطرح می‌شود، گفت: قوه قضاییه و امنیت، قوه قضاییه و دفاع از منافع مردم و مقابله با چپاولگران بیت‌المال و علت هجمه و تخریب نهادهای انقلابی در طول حدود چهار دهه از موضوعاتی است که امروز صحبت خواهم کرد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: سپاه پاسداران، بسیج، دستگاه قضایی، نهادها و اشخاص انقلابی چرا توسط دشمنان این روزها بیشتر از گذشته مورد هجمه قرار می‌گیرند.

اژه‌ای گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که نظام سلطه تلاش می‌کند سلطه خود را حفظ و افزایش دهد و بر ملت‌ها ظلم می‌کند. در شرایطی که کشورهای منطقه در آتش استکبار می‌سوزد و در فشار و سختی هستند؛ استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا قصد دارد فشارهای بیشتری را ایجاد کند و امروز وحدت و همدلی برای گره‌گشایی از مشکلات کشور لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: این وحدت و همدلی با اطاعت از ولی‌امر مسلمین و عمل به قانون و آموزه‌های دینی تحقق پیدا می‌کند؛ نمی‌توان گفت همکار و همراه هستیم ولی هرکس راه خودش را برود. در شرایط کنونی اطاعت از ولی‌امر مسلمین و گردن نهادن به قانون است که می‌تواند مشارکت عمومی را ایجاد کند.

اژه‌ای افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال وظیفه خود می‌دانیم با سایر قوا همکاری لازم را داشته باشیم تا دولت بتواند گره از کار مردم باز کند و از رکود خارج شود.

وی گفت: با همکاری سایر قوا امیدواریم دولت بتواند جلوی افزایش تورم را بگیرد و در سرمایه‌گذاری‌ها امنیت کامل ایجاد شود و دولت را کمک کنیم در مقابل مفسدان بایستد تا زمینه‌های فساد را از بین ببریم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: با همکاری سایر قوا و با سعی و تلاش دولت جلوی قاچاق کالا گرفته شود و در راستای تحقق آرمان‌های نظام همه حمایت‌های لازم را داشته باشیم تا گرانی، رکود، مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برطرف شود.

اژه‌ای درباره بخش اول سخنان خود در خصوص قوه قضاییه و امنیت کشور گفت: امروز که بسیاری از کشورهای دنیا، منطقه و همسایه در ناامنی به‌ سر می‌برند و هزاران انسان در طول شبانه‌روز مجروح، آواره و یا کشته می‌شوند و همین‌طور انسان‌ها در دست دژخیمان شکنجه می‌شوند ایران اسلامی امنیت بالایی دارد و نهادهای مختلفی از جمله قوه قضاییه در این امنیت نقش به‌سزایی دارد.

قوه قضائیه در برابر جاسوس ها و نفوذی ها ایستادگی کرده است

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه سخنان خود در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: در سال‌های اول انقلاب که انقلابی نوپا شکل گرفته بود و سیستم اطلاعاتی مؤثری نداشتیم دادگاه‌های انقلاب با هر جریانی که ایجاد ناامنی در کشور می‌کرد با جدیت مقابله و با همکاری سایر دستگاه‌ها از همان سال‌های اول انقلاب به کسانی که تصمیم به کودتا داشتند شناسایی و به کیفر رساندند.

وی افزود: همزمان با جنگ تحمیلی گروهک‌های مسلح نیز در داخل کشور اعلام جنگ مسلحانه کردند و دادگاه‌های انقلاب در مقابل تمام این آدمکش‌ها ایستاد و آنها را به سزای عمل خود رساند و کسانی که وابسته منحرف بودند را مجازات کرد و از اول انقلاب تا به امروز در جریان‌هایی که برای کشور ناامنی ایجاد می‌کرد قوه قضاییه با تمام کمبودهایی که داشت، ایستاد.

اژه‌ای گفت: قوه قضاییه در مقابل همه فتنه‌گران، تروریست‌ها، نفوذی‌ها و جاسوس‌ها ایستادگی کرده است و در مقابل فتنه‌هایی که قبل از سال 88 و یا در سال 88 ایجاد شد ایستادگی کرد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در مقابل کسانی که قابل اصلاح نبودند اقدامات لازم را انجام داده است و منافع مردم و مقابله با غارتگران را در اولویت قرار داده است.

وی ادامه داد: دادگاه‌ها در اوایل انقلاب تمامی کسانی که اموال بیت‌المال را غصب کرده بودند تا جایی که ممکن بود در داخل و خارج از کشور شناسایی کرده و بیت‌المال را بازگرداندند و افرادی که اموال عمومی را غصب و غارت کرده بودند در دادگاه‌های انقلاب مجازات و اموال را به بیت‌المال برگرداندند و این اموال در اختیار دولت و دیگر نهادها قرار گرفت تا صرف محرومین و نیازمندان شود.

اژه‌ای گفت: اموالی نیز به نفع مستمندان در اختیار دستگاه‌های مختلف حمایتی از جمله کمیته امداد قرار گرفت.

معاون اول قوه قضاییه افزود: از ابتدای انقلاب تا به امروز قوه قضاییه تمام تلاش خود را می‌کند با افرادی که به هر نحوی به منافع ملی دست تعدی دراز کنند دست آنها را کوتاه کند و اگر از مردم چیزی را بردند آن را برگرداند.

وی افزود: یکی از مشکلات کشور در سال‌های اخیر تعدی و تجاوز به انفال، منابع طبیعی و اموال عمومی بوده است و متأسفانه بعضی از دستگاه‌های مذکور نتوانستند در این خصوص وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

اژه‌ای گفت: هزاران هزار هکتار از منابع طبیعی، جنگل‌ها، حاشیه‌ها و حریم‌های رودخانه که توسط افراد سودجو به تصرف گرفته شده بود پس گرفته شد و به دولت بازگردانده شد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: زمین‌های مزروعی و قابل کشت با زیاده‌خواهی‌های سودجویان از دست کشاورزان و باغداران درآوردند و تبدیل به ساختمان و ویلا کردند که جلوی بخشی از این اقدامات گرفته شد.

وی ادامه داد: در قوه قضاییه پرونده‌های اختلاس 3 هزار میلیاردی، چند هزار میلیاردی نفتی، ذخیره فرهنگیان، اختلاس‌های بانکی، ارزی مورد بررسی قرار گرفته است.

اژه‌ای گفت: برخی از تعاونی‌های اعتباری که با کمال تأسف در وزارت تعاون سابق به شرکت‌های اعتباری مجوز داده بود و بسیاری از این تعاونی‌های اعتباری مشکلاتی برای مردم و دولت و همین‌طور قوه قضاییه ایجاد کرده است.

معاون اول قوه قضاییه افزود: وزارت تعاون سابق مجوز چندصد تعاونی را داده است و نظارت لازم را نداشته است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در 2 سال اخیر یک بار مورد سؤال قرار نگرفته و درباره این تعاونی‌ها که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است ابراز نظر نکرده است و قوه قضاییه ناگزیر است این موضوع را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: امروز مردم، قوه قضاییه، بانک مرکزی و دولت گرفتار تعاونی‌ها و مؤسساتی همچون آرمان، کاسپین و ثامن‌الحجج شده‌اند و نهایت تلاش می‌شود تا این مشکل حل شود و در این راستا از دولت و مجلس نیز استمداد می‌طلبیم و غیر از این قوه قضاییه نمی‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.

شواهد نشان می‌دهد فتنه و توطئه جدیدی در راه است

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه سخنان خود در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: چرا افراد انقلابی و دلسوخته نظام بیشتر مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرند، چرا علیه قوه قضاییه این هجمه‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: دشمن، شیطان بزرگ آمریکا و افرادی که منافع‌شان را در خطر می‌بینند با توجه به اینکه نهادهای انقلابی سد راه غارتگران، متجاوزان و اشرار قرار می‌گیرد هجمه‌هایی به این نهادها وارد می‌کنند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: سپاه، ارتش، بسیج، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و چهره‌های متشخص سد راه متجاوزان قرار گرفته‌اند و آنها به دنبال حذف فیزیکی این سدها هستند و اگر نتوانند حذف فیزیکی و ترور کنند به آنها هجمه‌های دیگری وارد می‌کنند و دست به نشر اکاذیب خواهند کرد تا اعتماد مردم را نسبت به آنها کم کنند و تیغ قوه قضاییه، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج کند شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا به امروز دستگاه قضایی در مقابل هجمه‌های مختلف علیه نظام ایستاده است و در دوره‌های مختلف هجمه‌های متفاوتی را به کشور وارد کردند.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی بنی‌صدر خودخواه که با رأی مردم به عنوان رئیس جمهور مطرح شد ولی این رأی را شخصی می‌دید در صورتی که مردم به نظام رأی دادند و بنی‌صدر را نماینده نظام می‌دانستند.

اژه‌ای گفت: بنی‌صدر مغرور و خودخواه نهادهای انقلابی سپاه، کمیته‌ها و عناصر مهم نظام را تخطئه می‌کرد و در زمان جنگ وارد حاشیه‌ها می‌شد و در همین دانشگاه تهران با فتنه‌های بنی‌صدر چه‌ها که نکردند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: تمام عناصر ضد انقلاب در زمان بنی‌صدر در کنار یکدیگر جمع شدند و بنی‌صدر نیز مغرور به رأی مردم تخریب‌های نهادهای انقلاب را مطرح کرد و ترورهایی راه افتاد و هزاران انسان به خاک و خون کشیده شد.

وی افزود: وحدت مردم به خاطر جنایت‌های شکل گرفته بیشتر شد و مردم توانستند مانند همیشه دشمن را شکست دهند.

اژه‌ای گفت:‌ هنگامی که فتنه سال 88 پس از حوادث دهه‌های 60 و 70 شکل گرفت خسارت‌های زیادی بر مردم و کشور وارد شد که قبل از این فتنه‌ها در دهه‌های قبل تخریب نهادهای انقلابی از جمله سپاه، بسیج، دستگاه قضایی و افراد مؤثر مطرح می‌شد. امروز نیز این تخریب‌ها شدت گرفته است و فکر می‌کنم فتنه و توطئه‌های جدیدی در پیش است.

وی افزود: آمریکا از یک سو و برخی از کشورهای اروپایی از سوی دیگر کری‌های خاصی را مطرح می‌کنند و افرادی از داخل نیز نهادهای انقلابی را تحقیر می‌کنند و بنده فکر می‌کنم یک فتنه و توطئه جدید در راه است.