سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران گفت: 194نفر از پسران دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان تهران با اعتبار 97 میلیون تومان در قالب برنامه های اوقات فراغت به اردوی آموزشی تربیتی استان اصفهان به مدت پنج روز به اردوگاه شیخ بهایی اصفهان اعزام شدند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام محمود مولائی، سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه برگزاری اردوهای زیارتی و آموزشی تربیتی از برنامه های فرهنگی کمیته امداد است، گفت: این اردوها در قالب اردوهای دانش آموزی، دانشجویی و خانوادگی برگزار می شود.

وی افزود: 194 نفر از پسران دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان تهران با اعتبار 97 میلیون تومان در قالب برنامه های اوقات فراغت به اردوی آموزشی تربیتی استان اصفهان به مدت پنج روز ، عصر روز گذشته به اردوگاه شیخ بهایی اصفهان اعزام شدند.

حجت الاسلام مولائی با اشاره به برنامه های اجرایی برای شرکت کنندگان در این اردو، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی وهنری، محفل انس با قرآن، بازدید از اماکن تاریخی اصفهان و غیره از برنامه هایی است که برای دانش آموزان درنظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران همچنین به اعزام 190 دانش آموز دختر متوسطه اول به اردوهای آموزشی تربیتی استان مازندران در 19 تیرماه جاری خبر داد و گفت: این تعداد دانش آموز تحت حمایت نیز به مدت پنج روز از برنامه های اردوگاه شهید رجایی بابلسر بهره مند می شوند؛ همچنین 272 دانش آموز پسر متوسطه اول نیز 24 تیرماه به اردوگاه شهید مطهری شهرستان چابکسر از توابع استان گیلان اعزام خواهند شد.

وی به اجرای طرح ولایت اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نخستین دوره طرح ولایت برای اعزام دانشجویان و طلاب تحت حمایت این نهاد، در تابستان امسال برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مولائی مهمترین اهداف طرح ولایت را ارائه نظام صحیح تفکر دینی و دستیابی به معرفت دینی،آشناسازی و تحکیم مبانی اندیشه اسلامی، نقد اندیشه‌های انحرافی و معارض با مبانی اندیشه اسلامی، تربیت نیروهای هم‌ تراز انقلاب اسلامی، تأثیرگذاری فرهنگی و عقیدتی در مراکز علمی و فرهنگی و گسترش اعتقاد نظری و التزام عملی به ولایت فقیه بر اساس مبانی اندیشه اسلامی بیان کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اعزام دانشجویان و طلاب استان تهران به مشهد مقدس خاطر نشان کرد: در جهت اجرای این طرح 30 نفر از برادران و خواهران دانشجو و طلاب علوم دینی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران برای شرکت در دوره‌های آموزشی 40 روزه "طرح ولایت" تیرماه امسال به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی همچنین گفت: رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی ، برگزاری اردوهای زیارتی و آموزشی با هدف رشد و اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی ، آموزش صحیح سبک زندگی ایرانی اسلامی به مددجویان تحت حمایت و غیره از فعالیت های حوزه فرهنگی کمیته امداد است.