عضو شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران، گفت: بسیاری از مراکز رادیولوژی به دلیل مشکلات مالی در آستانه ورشکستگی بوده و موضوع تعرفه ها و بدهی بیمه ها، این موضوع را تشدید کرده است.

به گزارش مرور نیوز، دکتر علی اکبر عامری با تأکید بر ضرورت اتحاد و همبستگی میان رادیولوژیست ها، اظهارداشت: ایجاد مراکز جامع رادیولوژی در کشور امری مهم بوده که نباید مورد غفلت جامعه رادیولوژی قرار گیرد.

وی افزود: بهتر بوده به جای فعالیت رادیولوژیست ها در مراکز کوچک و انجام اقدامات جزئی، همگی در مراکز جامع بخشی از کار را بر عهده گیرند و این مسئله هم به نفع مردم بوده و هم رادیولوژیست ها بهره مند می شوند. البته این موضوع ممکن بوده در مراحل ابتدایی در آمد بالایی برای رادیولوژیست ها نداشته باشد ولی به تدریج موفقیت و دستاوردهای زیادی را به همراه دارد.ِ

عضو شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران گفت: امروزه بسیاری از مراکز رادیولوژی به دلیل مسائل و مشکلات پیش رو در آستانه ورشکستگی بوده و موضوع تعرفه ها و بدهی بیمه به این موضوع دامن زده است.

عامری تصریح کرد: عدم توجه به این موضوعات بر کیفیت کار تأثیر گذاشته و از طرفی باید توجه داشت که بسیاری از وسایل و تجهیزات رادیولوژی نیاز به بروز شدن دارد و برخی از آنها  کلا کارایی خود را از دست داده اند.

وی افزود: دستگاه ماموگرافی با کیفیت، در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد در حالی که برخی از این دستگاه کیفیت و کارایی کمتری داشته و قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی دارند و در صورت عدم حمایت های مالی از مراکز و ورشکستگی آنها سبب شده نتوانند دستگاه های مناسب و با کیفیت خریداری کنند و این موضوع سبب آسیب به مردم خواهد شد.

لزوم اصلاح کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات

عضو شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به لزوم اصلاح کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات گفت: عدم توجه به مشکلات تعرفه ای سبب بروز مشکلات زیادی خواهد شد.

وی به دیگر مشکلات حوزه رادیولوژی اشاره و خاطرنشان کرد: در تهران چندین سال است که مجوز راه اندازی مراکز جدید رادیولوژی را نمی دهند و این موضوع موجب بروز آسیب های فراوان در حوزه رادیولوژی و کاهش انگیزه تحصیل در این رشته می شود.

عامری در پایان افزود: به طور کلی عدم توجه به چالش های این رشته سبب می شود افراد متخصص به جای انجام اقدامات علمی مجبور شوند بخشی از پول های خود را در بانک ها و موسسات گذاشته تا متضرر نشوند.