نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: عواقب و تهدیدات ازدواج زودرس بیشتر از فرصت های آن است و باید در زمینه پرهیز از ازدواج دختران زیر سن 14 سالگی فرهنگ‌ سازی شود.

به گزارش مرور نیوز، معصومه آقاپور روز پنجشنبه در جمع بانوان فرهیخته استان با بیان اینکه سال گذشته در استان 530 ازدواج زیر 14 سال ثبت شده و آمار جالبی نیست، افزود: روستاهایی در فاصله 40 کیلومتری تبریز هستند که در قرن هجدهم به سر می‌برند که در صورت ازدواج زودرس دختران ناگهان از کودکی به بزرگسالی می رسند.
وی تشریح کرد: ازدواج زودرس موجب می‌شود دختران از رشد کافی برخودار نشده و باعث مشکلات سقط جنین و آمارهای خطرناک جسمی شود.
نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: ناتوانی در مطالبه‌گری احقاق حق یکی دیگر از مشکلات این دختران است و تا سن زیر 18 سالگی نمی‌توانند حساب بانکی داشته باشند که در این زمینه آمار طلاق تا اندازه‌ای خطرناک است و منجربه خودزنی و خودکشی می‌شود.
آقاپور گفت: یکی از اقدام‌های مجلس دهم و فراکسیون زنان برای اولین بار در برنامه ششم تصویب 0.27 درصد از مالیات بر ارزش افزوده برای ورزش زنان به ویژه زنان روستایی و ورزش‌های همگانی و صندوق جوانان است که اعتبار تخصیص یافته در برنامه ششم توسعه در بودجه 96 ابلاغ شده است.
وی با بیان این که در فراکسیون قضایی موضوع صدور شناسنامه برای فرزندان زنانی که شوهران خارجی آنها را ترک کرده‌اند پیگیر شده‌ایم، افزود: متاسفانه در این زمینه در ایران همسران افغانی و عراقی وجود دارد که فرزندان این افراد تا 18 سالگی هویت ندارند.
نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب زنان در موقعیت‌های اجتماعی، گفت: در دولت دوازهم به شدت پیگیر هستیم تا در شاخه وزرا و حوزه اول و دوم مدیریت از زنان استفاده شود.
آقاپور ادامه داد: یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی و توسعه پایدار، مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی است که مقام معظم رهبری نیز تاکید بسیاری در این زمینه دارند.