سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه موضوع مذاکرات حج تمتع 96 تحت نظر و با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی بوده است، گفت: دبیرخانه شورا به‌ منظور حفظ امنیت زائران وارد این موضوع شده است.

به گزارش مرور نیوز، حجةالاسلام احد آزادیخواه، درباره ورود شورای عالی امنیت ملی به موضوع حج تمتع 96 و مصاحبه‌های اخیر برخی نمایندگان مجلس و مسئولان سازمان حج و زیارت در این رابطه اظهار کرد: مرتباً پیگیر صحبت‌های مطرح شده در رابطه با بحث حج تمتع امسال هستیم که متأسفانه عمدتاً اطلاعات ناقصی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید موضوع حج تمتع 96 با نظر، هماهنگی و موافقت شورای عالی امنیت ملی باشد و این مهم نیز محقق شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب برای حفظ امنیت زائران حج تمتع به دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند که وارد این موضوع شود، گفت: از شروع فرآیند مذاکرات حج تمتع 96 این مهم با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی انجام شده است.

آزادیخواه افزود: توصیه رهبر معظم انقلاب بر ورود دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به موضوع حج تمتع 96 حائز اهمیت بوده است بنابراین تصمیمات که در این حوزه گرفته شده به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گزارش داده شده و تدابیر انجام شده در حوزه حج تمتع با نظر شورا بوده و امنیت زائران برای مسئولان دارای اهمیت است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امنیت ملی از ابتدا تا انتهای مذاکرات و پس از آن در جریان فعالیتها بوده و هیچ آسیبی حجاج را تهدید نمی‌کند؛ پیش‌بینی می‌کنیم آرام‌ترین حج را نسبت به دوره‌های گذشته داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره دلیل پیش‌بینی‌اش از آرام و ایمن بودن حج تمتع 96 گفت: هیچ سالی در سنوات گذشته، شورای عالی امنیت ملی را وارد موضوع حج نکردیم و امسال برای نخستین بار است که شورا به عنوان متولی امنیت و آرامش وارد موضوع شده است.

آزادیخواه ادامه داد: ورود شورای امنیت ملی و دبیرخانه نشان می‌دهد که تمام بدنه دولت و مسئولان امسال مستقیماً با موضوع حج تمتع درگیر هستند و به همین دلایل و همچنین برنامه‌ریزیهای انجام شده برای تامین هتلها، ترابری و ... تصور می‌کنیم حجی آرام و با امنیت داشته باشیم.

وی همچنین درباره برگزاری مراسم‌هایی همچون دعای کمیل و برائت از مشرکین نیز اظهار کرد: مراسم دعای کمیل و برائت از مشرکین برگزار خواهد شد البته شاید با تدابیری ویژه باشد اما به آنها خدشه‌ای وارد نخواهد آمد.

امسال بیش از 86 هزار نفر از زائران حج تمتع در فاصله مرداد تا شهریور ماه برای برگزاری اعمال حج عازم مکه و مدینه خواهند شد.