متهم ردیف دوم پرونده نفتی گفت: من سه بار به مرز خودکشی رسیدم و مشخص است که فشارهای روانی وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، در ادامه دومین جلسه رسیدگی به اتهامات همدستان زنجانی، قاضی مقیسه خطاب به متهم ردیف دوم پرونده گفت: هنوز ایادی شما در بیرون هستند، دادستان باید ریز اینها را دستگیر کنید و حتی اگر یک ریال خورده‌اند،‌ از حلقومشان بیرون بکشد، پول نفت را خورده‌اند و به راحتی نفس می‌کشند.

وی ادامه داد: خانواده شما در خارج از کشور هستند و شما اینجا هستید، شما تابعیت انگلیسی دارید و برای ما جای تأسف دارد که نفت را دراختیار کسی گذاشتیم که تابعیت خارجی دارد.

متهم در پاسخ گفت: من تابعیت خارجی‌ام را با اجازه مقامات گرفتم و اگر صلاح دانستید دلیل آن را خصوصی می‌گویم. خانواده من در خارج از کشور هستند و این طبیعی است، چرا که من بیش از 30 سال خارج از کشور زندگی کردم، اما اگر سندی بیاورید که خیانت کردم، آن وقت حرف شما درست است.

متهم ادامه داد: من مصداق چوب دو سر طلا شدم. من در حال بیان شرایط کلی خودم هستم و در ارتباط با شش ماه گذشته کاملاً تشکر کردم.

وی ادامه داد: من سه بار به حد خودکشی رسیدم، مشخص است که فشارهای روانی وجود دارد، اما علیرغم اینها صبر کردم و اعتراضی نداشتم.

قاضی مقیسه گفت: من چه کنم که خانواده شما به ملاقاتتان نیامدند. نظام هیچ برخورد خلاف شرعی با شما نداشته، جایگاه غارتگر بیت‌المال زندان است.

شمس گفت: کجای قانون میگوید کسی دو سال در انفرادی باشد؟

قاضی در پاسخ گفت: قانون انفرادی را منع نکرده است.

شمس گفت: اما به من اجازه داشتن وکیل را ندادند.

قاضی مقیسه در پاسخ گفت: این موضوع مربوط به دوره تحقیقات مقدماتی بود که اسرار نظام مطرح می‌شد. شما تبلیغ علیه نظام نکنید.

در این لحظه وکیل متهم خطاب به قاضی مقیسه گفت: آقای قاضی! من حتی امروز هم نمی‌توانم با موکلم صحبت کنم.

قاضی مقیسه در پاسخ گفت: شما بدون اجازه وسط صحبت موکل حرف نزنید.

متهم خطاب به قاضی گفت: شما با یک ذهنیتی وارد دادگاه شده‌اید.

قاضی در پاسخ گفت: تنها کسی که ذهنیت غلطی از این پرونده ندارد من هستم. پرونده را هم خوانده‌ام و هم با شما صحبت کرده‌ام، هر چه می‌خواهید بگویید، اما مظلوم‌نمایی نکنید و علیه نظام تبلیغ نکنید.

متهم گفت: اتفاقاً من دیشب به آقای فلاح گفتم زمانی که ما را دستگیر کردند، اولین کسی که با روی خوش با ما برخورد کرد شخص آقای مقیسه بود، اما در روز گذشته با رفتاری که داشتید تعجب کردم.

قاضی در پاسخ گفت: من نه شما را می‌شناسم و نه با نماینده دادستان اخوت دارم، شما از خود دفاع کنید و مدرک بدهید که نفت را نفروختید و پولی نگرفتید.

ادامه دارد...