رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از کاهش 18 درصدی تصادفات و جانباختگان سر صحنه تصادفات در تعطیلات عید فطر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار تقی مهری در نشست فصلی فرماندهان و روسای پلیس راهور ناجا که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این همایش ارزیابی عملکرد همکاران من در مأموریت‌های مختلف از طرح نوروزی تا طرح تابستانی است و با استفاده از تجربیات به دست آمده در این طرح‌ها برای فصل آینده و همچنین ادامه اجرای طرح تابستانه برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مأموریت‌های مختلفی در 4 ماه نخست امسال از سوی پلیس راهور انجام شده است تصریح کرد: مهمترین و فشرده‌ترین این طرح‌ها طرح ویژه نوروز بود. در طرح نوروزی امسال با تدبیر فرمانده ناجا 5000 نیرو از دیگر رده‌های انتظامی به کمک پلیس راهور آمدند که نتیجه خوبی هم گرفتیم. خوشبختانه در تعطیلات نوروزی امسال علی رغم آنکه شرایط جوی نیز مساعد نبود،‌ شاهد کاهش 9.6 درصدی شمار جانباختگان حوادث رانندگی بودیم.

مهری عدم توجه به جلو،‌ عدم رعایت سرعت مطمئنه و انحراف به چپ را  سه عامل مهم در وقوع تصادفات دانست  و گفت: 75 درصد تصادفات در طرح نوروزی امسال به این سه دلیل رخ داده است.

وی با اشاره به دیگر مأموریت های انجام شده از سوی پلیس راهور افزود: در مراسم ارتحال امام (ره) در ایام ماه مبارک رمضان، عید فطر و روز قدس نیز مأموریت هایی انجام دادیم. در ایام انتخابات نیز همکاران من یک ماه مسئولیت برقراری نظم و امنیت ترافیکی را داشتند و در محل برگزاری میتینگ های نامزدهای مختلف در شهرها حضور داشتند که برخی از آنها در یک روز در چند میتینگ حضور داشتند چرا که برنامه ها به شکل همزمان برگزار شده بود.

وی با اشاره به آغاز طرح تابستانی راهور همزمان با آغاز تعطیلات عید فطر افزود: خوشبختانه امسال نسبت به سالهای قبل در راه مانده نداشتیم و ترافیک ما به جز دو روز تعطیلی عید فطر که تغییری با مدت مشابه پارسال نداشت،‌ روان‌تر از سالهای قبل بود.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: در عید فطر امسال آمار تصادفات و جانباختگان سر صحنه 18 درصد کاهش داشته، البته آمار قطعی باید از سوی پزشکی قانونی اعلام شود.