سردار مهری با اشاره به اینکه بازرسان نامحسوس ناجا، ۹ کد تخلفات راهنمایی و رانندگی را گزارش می‌دهند، گفت: بازرسان از بین شهروندان انتخاب شده‌اند و مدرک تحصیلی بالاتر از لیسانس دارند.

به گزارش مرور نیوز، سردار تقی مهری در جمع خبرنگاران دربارهٔ سامانه بازرسان نامحسوس پلیس راهور ناجا گفت: این برنامه برای تسریع در ارسال ثبت گزارشات تخلفات استفاده خواهد شد.

وی تأکید کرد: بازرسان نامحسوس کارشناسی به بالا سواد دارند و آموزش دیده‌اند و با انجام چندین تخلف از سوی رانندگان اقدام به ارسال گزارش تخلف می‌کنند. این بازرسان حق برخورد با راننده متخلف ندارند و و فقط تخلف را گزارش می‌دهند.

رئیس پلیس راهور گفت این بازرسان به ایجاد نظم و امنیت در جامعه کمک می‌کنند و دررفت و امدها صرفه جویی می‌شود سرعت و دقت در استفاده از این سامانه باعث برخورد قاطع با متخلفان می‌شود.

وی ادامه داد بازرسان تخلفات ۹گانه‌ای را که برایشان در نظر گرفته شده است را گزارش می‌دهند.

سردار مهری با اشاره به دو برابر شدن جرایم رانندگی در صورتی که پس از دو ماه پرداخت نشوند، اظهار داشت: امسال سازوکاری تا آذر ماه فراهم شده که جریمه دو برابری بخشیده شده است و رانندگان می‌توانند تا آذرماه فقط اصل جریمه را پرداخت کنند ولی از آذرماه به بعد، دوباره جریمه دیرکرد دو برابر می‌شود.

وی دربارهٔ دوربین‌های جدید ثبت تخلف نیز که خوردن و آشامیدن، نبستن کمربند و حرف زدن را نیز ثبت می‌کنند، گفت: ۶۰۰ دستگاه از این دوربین‌های پیش رفته در جاده‌ها نصب شده و تا پایان سال ۶۰۰ دستگاه دیگر هم نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلاً این دوربین‌های اتوبوس‌های برون‌شهری را زیر نظر دارد گفت: این دوربین‌ها با سامانه سپهتن قابل کنترل است.

سردار مهری تاکید کرد: استفاده از این دوربین‌های پیش رفته فقط به خاطر کاهش تخلفات در بین رانندگان و کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی دربارهٔ دودی کردن شیشه خودروها هم گفت: دودی کردن شیشه‌های خودرو اگر غیر استاندارد صورت بگیرد باعث کاهش دید راننده و افزایش تصادفات می‌شود. این کار به قدری خطرناک است که قانونگذار برای آن کد تخلف در نظر گرفته است.