دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: مفهوم «آتش به اختیار» برای انجمن‌های اسلامی به معنای فرصت‌شناسی در مصاف حق و باطل، احساس مسئولیت و پرهیز از کارهای ناهماهنگ است.

به گزارش مرور نیوز، حامد علامتی سه‌شنبه 20 تیر در مراسم تودیع و معارفه مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان، تصریح کرد: قدمت تشکیل انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به سال‌های 54 زمانی که نهضت امام خمینی(ره) شعله‌ور می‌شد، برمی‌گردد به طوریکه دانش‌آموزانی از خطه‌های مختلف به صورت خودجوش بر اساس دغدغه‌های دینی به همراه بزرگان وارد مبارزه با رژیم شاهنشاهی شدند.

وی انجمن‌های اسلامی را تربیتی دانست و با بیان اینکه انجمن‌های اسلامی دارای نقشه راه هستند، عنوان کرد: امروزه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بازوی فرهنگی و تربیتی کشور به شمار می‌آید و چشم‌انداز مشخص برای رسیدن به جامعه آرمانی مبتنی بر واقعیات دارد.

علامتی تأکید کرد: با وجود گستردگی جبهه دشمن در فضای جنگ فرهنگی و جنگ نرم، رهبر معظم انقلاب حسابی ویژه روی ظرفیت‌های خودجوش و فردی باز کرده و این اتحادیه همواره محل امیدهای معظم له در این زمینه است.

وی انجمن‌های اسلامی را مکمل نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: در کنار نظام تعلیم و تربیت که مکمل هم هستند باید گام‌هایی در جهت نیل به اهداف اسلامی برداشت.

مسئول سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوران مسئولیتش گفت: طی سال‌های اخیر استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و بهره‌گیری از تنوع فکری آنان و ارتباط این اتحادیه با سایر دستگاه‌ها که نیاز به یکسری زیرساخت‌ها داشت، افزایش یافته است.

مجتبی قمری با بیان اینکه همکاری این اتحادیه با سایر دستگاه‌های همسو نیز افزایش یافته است، عنوان کرد: ارتباط با دستگاه‌ها و نهادهای همسو مثل تبلیغات اسلامی، کتابخانه‌های عمومی و اوقاف باعث شد این نهادها تمام برنامه‌های دانش‌آموزی را به انجمن اسلامی سپردند.

به گفته وی، تأسیس نخستین مدرسه هوشمند، بنیاد آی‌سی‌دی‌ال و کتابخانه عمومی از اقدامات این انجمن بوده است.