طبق آماری که توسط سازمان بین‌المللی مهاجرت منتشر شده میلیون‌ها نفر در سراسر جهان خود را برای مهاجرت آماده می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، بنا بر تحقیقات یک موسسه وابسته به سازمان ملل، شمار افراد مایل به مهاجرت نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایشی بالغ بر ۵ درصد داشته است.

نتایج این تحقیقات بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ صورت گرفته است. گستره این نظرسنجی ۱۶۰ کشور را شامل می‌شود. سازمان بین‌المللی مهاجرت بر اساس این تحقیقات اعلام کرده است تصور مهاجرت به کشور دیگر برای ۷۱۰ میلیون نفر در ابعاد جهانی، تصور نامعقولی نیست.

به گزارش دویچه‌وله، کارشناسان پس از بررسی داده‌های برآمده از این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که ۲۳ میلیون نفر به طور مشخص به دنبال مهاجرت به کشور دیگر هستند. همین کارشناسان با عزیمت از تجربه سالیان قبل اعلام کرده‌اند که یک سوم این تعداد، معمولا برنامه خود را عملی می‌کنند.

فرآهم آوردن مقدمات مهاجرت

این دسته از افراد برای عملی کردن برنامه مهاجرت خود اقدامات معینی را انجام می‌دهند و یکی از مهم‌ترین پیش‌شرط‌های مهاجرت به کشور مورد نظرشان، تامین مالی این سفر است. از این‌رو، این افراد مدت‌ها پس انداز می‌کنند تا قادر به تامین هزینه مهاجرت شوند. آموزش زبان کشور مقصد و تلاش برای گرفتن ویزا نیز از دیگر مقدماتی است که این افراد به آن توجه دارند.

ویلیام سوینگ، مدیر کل سازمان بین‌المللی مهاجرت معتقد است که پدیده مهاجرت تداوم خواهد داشت و پیش بینی می‌کند که گرایش به مهاجرت ظرف سال‌های آینده نیز بیشتر شود.

بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ، نیمی از مهاجران جهان از ۲۰ کشور و عمدتا از کشورهای آفریقایی می‌آیند. در این میان بیشترین تعداد مهاجران شهروندان دو کشور نیجریه و هند هستند.