حدود ۸۰ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی پارس قو در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی و نا روشن بودن سرونشت بازگشایی دوباره این کارخانه، ساعت ۱۰ صبح امروز (یکشنبه/۲۵ تیرماه) در محوطه این کارخانه تجمع کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، حدود ۸۰ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی پارس قو در اعتراض به عدم پرداخت کامل معوقات مزدی اردیبهشت و خرداد سال جاری و پرداخت نشدن نیمی از دستمزد بهمن خود از ساعت ۱۰ صبح امروز در محوطه این کارخانه تجمع کرده‌اند.

تعداد کلی تعداد کارگران کارخانه پارس قو در حدود ۲۰۰ نفر است که بارها در تجمعات اعتراضی خود با حمل بنرهایی نسبت به خطر فروپاشی زندگی‌ خود و خانواده‌هایشان براثر تعطیلی این واحد صنعتی، هشدار داده‌بودند.  

جمعی از این کارگران گفتند: علی رغم برگزاری تجمعات صنفی متعدد، مدیریت این کارخانه پرداخت معوقات مزدی، وعده بازگشایی کارخانه را نیز به دست فراموشی سپرده است و در عین حال اموال و دارایی‌های کارخانه به فروش رفته است.

آنها با بیان اینکه پیش از این طبق توافق با کارفرما  قسمتی از درآمد حاصل از فروش اموال کارخانه بابت پرداخت حق بیمه‌ سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافته بود، افزودند:  فعلا از بابت واریز حق بیمه ها مشکلی نداریم اما هنوز وضعیت پرداخت مطالبات مزدی معوقه روشن نیست.

همچنین این کارگران می‌گویند: که حدود ۱۱۰ نفر از همکاران آنها مشمول قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور هستند، اما به دلیل پرداخت نشدن هزینه‌های مربوطه با  وجود داشتن  ۲۰ سال سابقه کار هنوز معطل صدور احکام بازنشستگی هستند.

برابر قانون تامین اجتماعی کارفرمایان مشمول قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور موظف هستند تا معادل ۴ درصد حق بیمه ای که در دوران فعالیت کارگر در مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است را به عنوان هزینه بازنشستگی پیش از موعد پرداخت کنند.