اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر تعویض کاتالست های تاکسی ها، کنترل کیفیت تاکسی سرویس مدارس، پوشش بیمه ای رانندگان تاکسی و اجرای سیاست هایی برای کسب و کار اینترنتی تاکید کردند.

به گزارش مرور نیوز، رحمت اله حافظی رییس کمیسیون سلامت ومحیط زیست شورا پس از شنود گزارش تاکسیرانی در سیصدو شصتمین جلسه شورا با تاکید بر عقب ماندگی نوسازی ناوگان تاکسیرانی از برنامه ۵ ساله دوم شهرداری اظهار داشت: پایانه های تاکسرانی دورن شهری نیاز به افزایش و پایش کیفی دارند. 

وی همچنین تاکید بر ادامه روند تعویض کاتالیست تاکسی ها به طور مداوم و مستمر داشت. 

توجه سازمان تاکسیرانی بر کیفیت سرویس مدارس

احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز با اشاره به زمان ثبت نام دانش آموزان و نیز ثبت نام سرویس مدارس اظهار داشت: برابر مصوبه شورا هرساله تعرفه نرخ سرویس مدارس تعیین می شود اما آنچه درعمل شاهد هستیم مبلغی فراتر از آن چیزی است که مصوب شده است. 

وی افزود: سازمان تاکسیرانی باید بر این تغییرات نظارت و کنترل داشته باشد. 

حکیمی پور همچنین بر لزوم ساماندهی تاکسی های خالی به خصوص در محدوده شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه در محدوده شهر به خصوص منطقه ۱۲ شاهد انبوه مسافر بر کف خیابان و انبوه تاکسی های خالی هستیم. ضروری است که سازمان بر این مهم توجه کند. 

علی صابری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز ضمن تشکر و قدردانی از شهرداری تهران در خصوص راه اندازی تاکسی سرویس ویژه معلولان و جانبازان و نیز دانش آموزان معلول اظهار داشت: امیدواریم که در دوره بعدی هم از مصوبه شورا در این زمینه و فعالیت های شهرداری صیانت شود. 

وی در ادامه به ضرورت ایجاد و استفاده نرم افزار ویژه معلولان برای استفاده از تاکسی تاکید کرد و افزود: با نصب و استفاده از نرم افزار ها و اپلیکیشن های مخصوص می توان شرایطی را فراهم کرد که معلولان نیز از تاکسی مانند افراد عادی استفاده کنند. 

علی رضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به توسعه خطوط مترو و بی ار تی بر لزوم بازنگری تعداد تاکسی های موردنیاز در شهر و از رده خارج کردن مازاد نیاز تاکید کرد. 

اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورا نیز اظهار داشت: در گزارش به خروج مینی بوس ها و جایگزینی تاکسی و ون اشاره شده است. این در حالی است که اکثر این مینی بوس ها در حاشیه شهر و شهرکها سرویس ارائه می دانند که با خروجشان حتما مسافر کمتری می توانند سوار تاکسی شوند بنابراین سازمان باید در این زمینه تمهیداتی داشته باشد. 

عدم تعیین تکلیف بیمه ۵ هزار راننده تاکسی از سوی دولت

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رییسه شورا نیز در خصوص بیمه بخشی از رانندگان تاکسی گفت: بیش از ۵ هزار نفر از رانندگان تاکسی نتوانسته اند ۵۰ درصد هم دولت در پرداخت بیمه را جلب کنند. سازمان تاکسیرانی برای همکاری دولت در این بخش نیز وارد عمل شود. 

شهریار افندی زاده در پاسخ به برخی سوالات اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی برای بهرهمندی از کسب و کار اینترنتی کارهایی را آغاز کرده است که البته طرحهای جدیدی را نیز در دست اقدام داریم. 

وی درباره وضعیت پایانه ها نیز اظار داشت: پایانه های تاکسی نیز بر اساس نیلز سنجی از سح شهر جانمایی شده اند اگر محلی پتانسیل این مهم را داشته باشد حتما اقدامات لازم را خواهیم داشت. 

سرپرست سازمان تاکسی رانی در خصوص شرایط سرویس مدارس نیز اظهار داشت: جلساتی را با آموزش و پرورش داشته ایم که البته در پارهای از موارد اختلاف داریم اما در حال رفع آنها هستیم . 

وی در باره چگونگی نوسازی ناوگان مینی بوس رانی نیز گفت: بر اساس طرح جامع حمل و نقل تهران در سال ۸۶ مقرر شد که مینی بوس ها در حومه شهر خدمات ارائه دهند که با استفاده از مد های جدید حمل و نقلی در طرح جدید حمل و نقل ضرورت استفاده از مینی بوس در سح شهر تهران مورد بازنگری است.